Eastern - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kyll - WaarBenJij.nu Eastern - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kyll - WaarBenJij.nu

Eastern

Door: kyll

Blijf op de hoogte en volg

18 April 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ten eerste wil ik iedereen bedanken die de moeite neemt om mijn verhalen te lezen! Ik vind het ook erg fijn als jullie reageren :) bij deze bedankt! Je zou het niet zeggen maar ik ben al bijna halverwege… Ja de gedachte alleen al maakt me een beetje depressief.

Eastern Weekend
Het tweede weekend van April was het paasweekend. Oftewel een lang weekend! Ik had namelijk goede vrijdag vrij en ook nog eens een de maandag (2e paasdag). Alle reden dus om er lekker lang en lekker ver opuit te trekken :)! De reis ging naar Tongariro. Het was met afstand het beste weekend tot nu toe!! Ik heb gewoon op dezelfde plek gestaan waar Frodo in Lord of the Rings zijn ring in de vulkaan gooit!! Alleen jammer dat dit weekend min of meer eindigde op het politiebureau.. Het weekend begon goed met een feestje!! Ja ik heb hier vrij veel feestjes en dat begin ik ook in mijn portemonnee te voelen. Ik had daarom besloten om maar eens een avondje nuchter te blijven en BOB te spelen. Het feestje was voor mij dan wel alcohol vrij maar daardoor niet minder gezellig! Ik nam genoegen met 4 Redbull. Het moment dat ik dan eindelijk voor het eerst auto ging rijden hier zat ik dan ook wel behoorlijk te stuiteren achter het stuur! Ondanks dat, veilig thuisgekomen :)! Het stelde niet heel veel voor, het was alleen even wennen dat ik nu aan de linkerkant iets verder uitstak dan normaal maar verder ging het wel goed! Pap hoeft zich dus geen zorgen te maken om over een paar weken hier in een campertje rond te rijden! En anders kan ik het nog altijd doen ;).

Vrijdagmorgen, daar begon onze trip! We hadden een lang en vermoeiend weekend voor de boeg dus met de maximale voorbereiding de avond ervoor (feestje) gingen we op pad! Ik leer nooit, althans moeilijk. Ik stond me namelijk weer te haasten om mijn tas in te pakken, maar zoals altijd haal ik het net!
We gingen in totaal met 9 man verdeeld over 2 auto’s. Een auto vertrok ‘s morgens en de andere in de namiddag. Ik wou er op tijd uit en dus ging in met de eerste auto mee. We hebben ons onderweg goed vermaakt. Het was namelijk schitterend weer en doordat we een toeristische route namen hebben we erg veel van het noorder eiland gezien. Ik zeg met opzet toeristische route want we waren namelijk een beetje verkeerd gereden haha xD. 3x raden wie de kaart vast had... ja precies, ik. Het was redelijk ver rijden (zo’n 500km) en we zijn onderweg verschillende keren gestopt om even een kijkje in de omgeving te nemen. Zo hebben we ook een waterval bezocht, het was een van de hoogste van het noorder eiland, dit was wel mooi om te zien (foto’s). Savonds hebben we het niet te laat gemaakt want we hadden een druk programma voor de volgende dag, dus na een filmpje en een paar biertjes ben ik mijn bed ingekropen.

We hadden ‘s morgens de bus al om maar liefst 5.45u... de eerste wekker ging al om 4.45u.. gevolgd door nog 8 andere. Ik was in ieder geval wakker haha! We moesten er zo vroeg uit omdat de bus ieder uur rijdt, en aangezien we redelijk laat waren zaten alle andere al vol. We hadden een tocht van 20km voor de boeg, over het algemeen geen probleem zou je zeggen. Maar ik had het iets minder bergachtig verwacht, het was namelijk 20km berg op/af. En als je dan voetje voor voetje moet lopen schiet dat niet echt op.. We waren allemaal compleet uitgeteld toen we na een wandeling van 10,5uur terug waren bij de bus. Het duurde ietsjes langer dan normaal omdat wij (een stelletje gekken), graag ook nog even naar de top van de Ngauruhoe, beter bekent als Mount Doom uit Lord of the Rings, wilden gaan. Dit was echt gekkenwerk, zonder ook maar enige ervaring ben ik naar een bergtop op ruim 2,2km hoogte geklommen. Het was zwaar, echt heel zwaar. Met afstand de meest fysieke activiteit die ik ooit heb gedaan. Maar dan heb je wel wat! (foto’s). Na ons tochtje was het tijd om tot rust te komen in de jacuzzi die zich bij ’t hostel bevond :). Ik was een van de gelukkige die niet naar de supermarkt hoefde, deze lag maarliefst 40km verderop.. ja dan wordt boodschappen doen meteen een stukje minder leuk!

Op zondag ging onze tocht verder in de richting van New Plymouth. Hier hebben we een stuk gereden over de Forgotten World Highway. Dit is een snelweg door de bossen zonder iets. Helemaal niks was te vinden aan de zijkant van de weg. Voordat je deze weg oprijdt is er ook een waarschuwingsbordje dat het dichtstbijzijnde tankstation op deze weg 140km verderop ligt. Dit neemt niet weg dat we alleen door spookstadjes en dichtgegroeide bossen hebben gereden. ’s Middags hebben we lekker aan het strand gelegen in New Plymouth en tegen de avond hebben we nog even een rondje door de stad gewandeld. Verder heb ik met de jongens hier nog even gevoetbald en ja ik weet het, ik moet geen dingen gaan doen die ik niet kan! Maar ik wou het toch even proberen ;). Ondanks dat ik er niks van kan kon ik toch redelijk meedoen, ik denk dat dit meer zegt over het niveau van de andere dan over mijn xD!

Voor de laatste dag van dit weekend stonden de Glowworm Caves op het programma, helaas ging dit voor mij niet door. Ik was namelijk mijn portemonnee verloren en had dus geen geld en vooral geen tijd. Ik moest namelijk aangifte gaan doen bij de politie en ik moest ervoor zorgen dat al mijn pasjes geblokkeerd zouden worden, daarbij moest ik ook nog nieuwe aanvragen. Maar de mensen die mij een beetje kennen weten dat ik altijd dat ding kwijt ben.. Gelukkig heb ik hem na een dag zoeken ook weer teruggevonden. Helaas had ik toen niks meer aan mijn pasjes.. Hier heb ik evengoed nieuwe voor moeten aanvragen en dat gaat ongeveer 2 weken duren. Dat was op zich wel jammer maar ik red me wel ;)!

Piha
Na zo een slopend weekend was het tijd om het een weekje rustig aan te doen. Gelukkig had ik deze week maar 4 dagen stage en voordat ik het wist was het weer weekend. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik dit weekend zou gaan surfen.. maar aangezien ik even krap bij kas zit heb ik dit tripje maar overgeslagen. Ik zit niet echt krap bij kas maar ik ben even wat minder liquide doordat ik mijn pinpassen en creditcards niet kan gebruiken.. 't wordt tijd dat die nieuwe arriveren! Zaterdag was de eerst dag sinds lange tijd dat ik eindelijk weer eens kon uitslapen :)! Hier was ik echt aan toe!! Maar doordat ik iedere dag er vroeg uit moet staat mijn biologische klok voor uitslapen op 9uur. Niet echt heel lang dus, normaal heb ik er geen probleem mee om nog even te blijven liggen (tot half 2 ofzo), maar ik vond het wel mooi geweest en ben toen maar opgestaan. Ik had met een paar andere afgesproken om er ‘s middags opuit te gaan. Waar wisten we nog niet maar in Auckland blijven was geen optie, het was namelijk een beetje grijs en 't leek erop dat het ging regenen. Dus nadat we internet hadden gecheckt zagen we dat het lekker weer was in Piha. Dit is een klein plaatsje aan de West coast van Auckland. Het staat vooral bekend om zijn gevaarlijke zeestromingen.. De een goede plek voor een frisse duik :D! haha nee grapje ik ben het water niet ingegaan. Axel was weg dit weekend en wij konden zijn auto lenen dus dat maakte het ook een stuk gemakkelijker om er te komen. We wisten 5 mensen bij elkaar te sprokkelen om de auto vol te krijgen en daar gingen we!
We hebben eerst wat over het strand gewandeld dat trouwens best groot was. De zee zag er erg wild uit, vooral toen we wat verder langs de kust afliepen. Hier waren golven van 4 of 5 meter hoog! Niet erg leuk om daar in zwemmen, maar het zag er wel geweldig uit!
De rest van de middag hebben we lekker in het zonnetje gelegen en rond een uur of 5 was het tijd om terug te gaan. En ik mocht rijden :D!! Dit ging goed totdat ik moest oversteken.. Er is niks ergs gebeurt maar ik reed wel heel eventjes aan de rechterkant van de weg. Als je niet bewust aan het rijden bent zit je zo aan de verkeerde kant. Maar gelukkig was het niet druk op de weg en is alles goed gekomen!! Tegen de avonds zijn we de stad in gegaan en hebben hier lekker pizza gegeten, dat was voor mij alweer een tijdje geleden!
Het was mijn bedoeling om dit weekend zo goedkoop mogelijk door te komen dus op zondag wou ik niet echt iets gaan ondernemen. Maar we hadden Axel zijn auto nog dus zijn we nog wat rond gaan toeren. Uiteindelijk kwamen we uit bij Onehunga shopping mall, dit is een soort van Outlet Centrum en het was wel grappig om hier een rondje te lopen. Maar we hadden het hier al vrij snel gezien en zijn toen door gereden naar Sylvia Park. Dat is het grootste winkelcomplex in heel Nieuw-Zeeland. Het is een overdekte boulevard van 1km met alleen maar winkels.. Was ik effe blij dat ik hier niet samen met mam en Kelsey was, anders had ik er nu nog steeds gezeten xD.
En voordat ik het wist was het weekend alweer afgelopen, het gaat hier allemaal zo ongelofelijk snel. Ik zit nu al in mijn 10e week... ik ben gewoon al op de helft, ongelofelijk..

Foto’s: https://plus.google.com/photos/106456826353212139459/albums

  • 18 April 2012 - 10:55

    Herline:

    Ha, die Kyll.

    Voor mij is het geen moeite om je verhalen te lezen, ze zijn iedere keer weer erg boeiend en het is gewoon leuk om te lezen en zien wat je "kleine neefje" aan de andere kant van de wereld uitspookt. Zeker als je zelf nergens komt, haha !!!

    Gelukkig dat je je geld en pasjes nog terug hebt gevonden, wel jammer dat je al andere had aangevraagd.

    Wat lees ik, gaat je vader daar in een camper rondrijden ? Ik hoop wel dat jullie goed verzekerd zijn, en ook niet onbelangrijk, diegenen die op jullie pad komen !!!!!!
    En die overdekte boulevard, ik ben bang dat je daar toch aan zult moeten geloven. Ik ben bang dat Kelsey niet te houden is, maar dat moet je dan maar voor je kleine zusje overhebben, vind ik ! Je bent nu inderdaad al op de helft, maar je kunt beter denken aan de mooie tijd die je nog voor je hebt.

    Geniet ervan !!!

    Herline

  • 18 April 2012 - 15:05

    Pap:

    He Kyll,

    Valt mij wel mee dat jij je beurs en je pinpas daar maar een keer kwijt bent geraakt.Hier was het elke dag raak,ha,ha,ha,en dan had je ook nog niets gedronken. Heeft ook allemaal zijn voordelen he,je maakt niets op en je hebt geen hoofdpijn 'smorgens. En dan dat rijden in de Camper (Herline) kan toch iedereen als er verder niemand op de weg is,of niet,ha ,ha . Alleen het stuur en de versnellingsbak en ja natuurlijk ons Mam,Mam (Tom Tom) zitten aan de andere kant in de Camper. En als ze ons aanhouden en zeggen ,put your hands on the wheel weet ik ook wel dat je deze niet op de autoband moet houden maar op het stuur,ha ha.Tenminste dat zei Kelsey ,die was er mij ook al mee voor de gek aan het houden ,ha ha. Dat weten die op de bredeweg nog niet maar dat komt nog wel als de kids daar ouder worden .Want daar zijn ze ZEKER slimmer dan hun ouders ,ha ha. Alle gekheid op een stokje,wij vinden het ook leuk om je verhalen te lezen maar ook dat je veel lezers hebt. Nog 14 dagen en dan zijn wij (eindelijk) bij jou. Wij gaan er een toffe 3 weken van maken dat weet ik zeker. Ook Mam en Kelsey zijn er al HELEMAAL klaar voor,zijn al aan het inpakken. En Diezel is ook al op zijn vakantie adres geweest ,heeft daar een eigen zwembad (vijver) en ziet het al helemaal zitten. Hij moet alleen nog een paar daagjes gaan oefenen (duikplank) maar dat komt wel goed. Verder moest ik je niet vergeten de groetjes te doen van Oma ,het gaat goed met haar. Nogmaals geniet kerel en tot over een kleine 14 dagen. WIJ HEBBEN ER ZIN IN.

    Pap

  • 18 April 2012 - 17:36

    De Lansjes:

    ha kyll ik ben ons pa aan het laten zien hoe hij op jouw site kan reageren. Ben benieuwd of hij je straks een berichtje kan sturen...

  • 18 April 2012 - 19:40

    Mam:

    He jongen,
    je hebt weer goed je best gedaan over je reisverslag, echt heel mooi geschreven of vinden moeders dat altijd.......haha

    Je maakt ook zoveel mee daar in dat mooie Nieuw Zeeland.
    Nog 11 dagen en dan stappen wij op het vliegtuig. Het is een hele reis, maar als je ergens wil komen moet je nu eenmaal reizen !! Wij hebben er keiveel zin in.

    Het Noordereiland heb je zo te lezen al bijna helemaal rond getoerd.
    Maar als ik de reactie's op internet lees van mensen die er ook zijn geweest is er zoveel moois te zien, dat je er maanden kan rond reizen, en nog niet alles gezien hebt.
    Je foto's zijn ook heel mooi, denk alleen niet dat je mij op zo'n hoge berg krijgt, dat zal mijn conditie niet toe laten, denk ik zo !

    Dat je jouw beurs kwijt was, was inderdaad niets nieuws, dat gebeurde thuis herhaaldelijk. Dus 1 keer op 2 mnd is helemaal niet veel hoor ! Valt best mee.
    En naar de Glowworm Caves kunnen we op het Zuiderland ook naar toe gaan. Lake Te Anau staat n.l. op ons programma, en daar zijn ze ook te zien.

    Je pasjes zijn onderweg, dus een dezer zullen ze wel bij je binnen vallen.

    Enne niet depressief worden, dat je over 3 a 4 mnd ongeveer, naar huis moet. Je hebt nog heel wat mooie weken-maanden voor de boeg !! Geniet ervan, dat is veel beter !!
    Dit neemt niemand jou nog af !

    Hou je goed, en tot snel
    X


  • 20 April 2012 - 13:26

    Wil Doensen:

    Hoi Kyll,

    Hoorde van je vader (die ik morgen ga zien) dat je in Nieuw Zeeland zat en via waarbenjijnu.nl te volgen bent.
    Heb net je verhalen zitten lezen en die schitterende foto's bekeken.
    Zo kom ik de vrijdagmiddag (onder de baas z'n tijd) wel door. Krijg ik er nog voor betaald ook !
    Ik heb je pagina bij waarbenjij.nu onder m'n favorieten opgeslagen en ga je nu regelmatig volgen.

    Groetjes,

    Wil Doensen

  • 21 April 2012 - 11:17

    Kelsey:

    Hi Kyll!

    Tja, het begint een beetje saai te worden om te zeggen: maar wat een avontuur weer! :) vind het echt fijn dat je het zo goed naar je zin hebt daar.

    Enja die portemonnee, haha... je hebt mam weer lekker laten stressen! Is ook goed dat dat nog eens gebeurd haha. Maar ik kon me er eerlijk gezegd niet druk over maken. Hoe vaak ben je dat ding wel al niet kwijt geweest? Ik denk dat we dat niet op 2 handen kunnen tellen, misschien niet eens op 10 handen?

    Het is hier nou zaterdag (bij jou trouwens ook geloof ik?) maar volgende week is het dan eindelijk zo ver! Ik zie, als ik eerlijk ben, wel eeeenorm op tegen de reis.. wat moet ik al die uren gaan doen? Nog tips? Ik ben trouwens aan het denken of ik ..

    - ho wacht even, ik kijk buiten en het begint opeens super hard te hagelen. Nederland zul je wel niet missen! -

    Anyways, ik ben aan het denken of ik mijn macbook meeneem? Heeft een accu van 10 - 12 uur dus misschien wel leuk om daar ook 's avonds wel eens een fimpje op te kijken? In de camper? I don't know, just let me know.

    Ik ga nu met mam de kou en hagel trotseren en richting Weert, ben een spel aan het ontwikkelen voor kinderen die een achterstand hebben in de leesontwikkeling. Echt super leuk al zeg ik het zelf maarja moet 't ook helemaal in elkaar zetten dus hop even na de action!

    Well brother, SEE YOU SOON. And good luck tomorrow! Keep your head up once you fall from you board haha. En pas op voor de haaien. Er verschijnen steeds meer berichten in de krant over mensen die door een haai zijn aangevallen? Niet in Nieuw Zeeland maar toch.. - nu niet bang worden he ;) muhaha -

    Oh en voor Herline: ik zie jou iedere dinsdag lopen als jij met Djez bij de zwemles bent geweest. Ik sta me op dat moment uit te sloven op de crosstrainer haha maar je kijkt nooit naar binnen. Volgende keer even kijken en zwaaien? ;) haha.

    Byeeeee Kyll! xx

  • 21 April 2012 - 18:49

    Thieu Bruijnaers:

    hoi Kyll .
    Het zijn weer mooie verhalen die je schrijft het lijkt wel vakantie. kom je wel nog toe aan je stage.maar ja zo doe je wel een hoop ervaring op,zoals links rijden op de weg.Je hebt erg mooie foto s gemaakt het is daar erg mooi.
    nog een vraag,heb je een weddingschap verloren of moet je mee doen in de nieuwe film van de Lords of the Rings.omdat je haar zo kort geknipt is.
    he Kyll geniet er zoveel mogelijk van want je zit al op de helft
    groetjes Thieu

  • 22 April 2012 - 15:36

    Herline:

    Even een klein berichtje voor Kelsey. Ik heb je inderdaad nog nooit gezien, maar dat komt omdat ik van Henry niet naar al die "knappe, gespierde mannen" mag kijken die daar aan het trainen zijn. Maar ik zal me de volgende keer opofferen en naar je zwaaien, haha !!!!!!

    Groetjes Herline

  • 23 April 2012 - 18:53

    Peter Bruijnaers:

    Hoi Kyll,

    Leuke verhalen. Als je ze leest is het net of je er bij bent. Ook hele mooie foto's.
    Nieuw-Zeeland lijkt mij een prachtig land om op vakantie te gaan. Je pap en mam komen eraan. Tip: Vraag of ze nog wat zakcenten mee willen nemen! Zo vaak kom je namelijk niet in Nieuw-Zeeland. Ik wens je mooie nieuwe avonturen en geniet ervan!!
    Groeten, Peter Bruijnaers

  • 26 April 2012 - 15:19

    Mientje:

    We blijven dagelijks met je op de hoogte.Vandaag heb ik[Mientje] al afscheid genomen van je vader en moeder,en die brengen een hele dikke knuffel van me voor je mee.Heel veel groeten van Mientje en Jan.

  • 27 April 2012 - 14:23

    Dokan:

    Ales goed ? is het leuk daar ? Ik hoop dat je het leuk gaat hebben met je vader, moeder en zus. is het daar gezellig, en hoe warm is het daar ?

    groetjes Dokan en ik hoop dat je het nog leuk gaat hebben daar.

  • 01 Mei 2012 - 07:32

    Edwin:

    Hallo Kyll,

    Ik ben weer thuis uit Amerika. Het waren tien mooie dagen in de stad van de blues St. Louis. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar daar is alles BIG. Grote cola's, grote hamburgers, alles. En omdat alles groter was had ik geen dollar meer om even over te wippen voor een biertje bij jou. Ik heb van mijn Pap en Mam begrepen dat je gezelschap hebt gekregen van je ouders. Leuk natuurlijk. Laat ze niet alle leuke plekjes zien want dan komen ze misschien niet meer terug. Nog veel plezier en de groeten van ons allemaal.

  • 14 Mei 2012 - 14:30

    Ton Tonny:

    We hebben al een peer keer gekeken hoe de hele familie het aan de andere kant van de wereld doet, geen tijd om te schrijven natuurlijk ?
    Met de hond gaat het goed want ik zie hem regelmatig wandelen met tante Angeline.

    groetjes.
    Tante Tonny en Ome Ton.

  • 15 Mei 2012 - 19:11

    Jos:

    hoi Kyll
    Wat beleef je toch mooie avonturen
    daar in Nieuw-Zeeland.
    Geniet nu vooral met Pap & Mam en Kelsey van het land en mensen , want de tijd daar samen is zo voorbij.
    We wachten gespannen op de verhalen die jullie daar samen meemaken.

    Groeten ome Jos tante Carrie

  • 22 Juni 2012 - 11:26

    Rian:

    Hee Kyll!

    Zoals dat je kunt merken ben ik even een inhaalslag aan het doen om al je verhalen te lezen. Momenteel dienen ze als ontspanning tussen het studeren door. Pff je hebt het wel echt goed daar! Super mooie verhalen! Als ik de kans ooit krijg ga ik er zeker ook naar toe.

    Balen van je portemonee! Typisch haha. Hoop niet dat je daardoor dingen hebt moeten laten en dat je gewoon hebt kunnen genieten. Maar aan je verhaal te lezen geniet jij in overuren!

    Golven van 4-5 meter hoog! Heb je al gesurfd daar?

    Ik ga weer even door met je volgende verhaal haha!

    Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Down Under

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Ik ga maar weer eens op huis aan..

25 Juni 2012

Still alive

21 Mei 2012

Pap Mam & Kelsey

18 April 2012

Eastern

03 April 2012

St. Patricksday, family & Paihia

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 15227

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 30 Juli 2012

Down Under

Landen bezocht: