Still alive - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kyll - WaarBenJij.nu Still alive - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kyll - WaarBenJij.nu

Still alive

Door: kyll

Blijf op de hoogte en volg

25 Juni 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

WOW! Dan realiseer jij je dat je al ruim een maand niks meer van je hebt laten horen! Tijd voor een update dus!
Niet dat ik gek veel heb gedaan sinds pap, mam en Kelsey naar huis zijn. Alles wat me vooraf interessant leek heb ik inmiddels gedaan. Op een paar kleine dingen na waar ik nu mee bezig ben, één mooi voorbeeld daarvan was mijn skydive!
Ja, een heuse skydive! Die stond al een tijde op mijn verlanglijstje! En er was nu een aanbieding dus deze kans kon ik niet aan me voorbij laten gaan. Ik was niet de enige die het wou doen en gelukkig konden we Axel’s auto lenen om er naartoe te rijden. Het lag namelijk nog een stukje buiten de stad en als we het met het openbaar vervoer zouden doen zou het bijna 2 uur zijn voor een enkele reis… beetje aan de lange kant dus.
Op zaterdag was het dan zo ver. We zouden om 11 uur in de ochtend springen. Ik wist ongeveer een week van tevoren dat ik ging springen.. ik had dus alle tijd om de doemscenario’s door te nemen, wat zou ik namelijk doen als;
-de parachute niet open zou gaan
-mijn instructeur een hartaanval zou krijgen
-ik los zou raken van mijn instructeur
-en ga zo nog maar even door…

Eerlijk gezegd werd ik midden in de nacht ook nog wakker en realiseerde ik me opeens dat ik op een hoogte van 13.000ft uit een vliegtuig zou gaan springen. Toch best wel een vreemd idee dat je helemaal niets om je heen hebt… Maar ik kan alvast verklappen dat alles goed ging! Anders zat ik dit hier nu niet te typen! We waren in ieder geval het 2e vliegtuigje dat de lucht in ging, we hadden dus alle tijd om naar de mensen voor ons te kijken. Het vliegtuigje ging omhoog… hoger en hoger, totdat het nog een klein stipje boven in de wolken was. Vervolgens zag je er een paar kleine stipjes uitvallen en dan wordt het toch wel even heel duidelijk dat jij de volgende bent..
Voordat ik het me realiseerde stond ik weer aan de grond! Maar ik zal even een ruimere omschrijving geven. Het ging namelijk allemaal wel vrij snel. In het vliegtuigje zat mijn instructeur wat grapjes te maken.. in de zin van dat het zijn eerste sprong ooit was xD! Natuurlijk geloofde ik dit niet.. Na ongeveer 15min zei hij dat we op 13.000ft zaten en dat het tijd was om te springen. En op dat moment draaide mijn maag zich wel een paar keer om.. Ik wist 99% zeker dat ik goed vast zat, dus het was tijd om te springen. En wat daarna gebeurde… het is gewoon niet te omschrijven, zo een apart gevoel om met ±200km per uur op de aarde af te storten. Het is gewoon zo onwerkelijk en toch zo geweldig! Dit is zeker een van de vetste dingen die ik ooit heb gedaan! De val is geweldig, maar daarna in de parachute hangen zeker net zo. Het was niet goedkoop maar het was het zeker waard en ik kan het iedereen aanraden. Het is gewoon geweldig.. ik kan niet anders zeggen. Ik heb de foto’s en de video gekocht omdat ik dit natuurlijk vast wou hebben liggen. De foto’s staan online (via de link hier beneden) en ik nodig iedereen uit om de video te komen kijken!

Verder spendeer ik de laatste tijd mijn tijd een beetje aan mijn stageverslag. Op het moment heb ik nog maar 10 stagedagen te gaan, dus het einde nadert. En wordt het tijd dat ik er maar eens hard aan ga werken. Maar als een ding aan mij hier in Nieuw-Zeeland niet is veranderd dan is het mijn instelling met betrekking tot dingen vooruitschuiven. Het zal dus wel weer wat last minute werk worden ben ik bang. Ik doe in ieder geval mijn best, haha…
Dit was even een kleine update. Ik heb niet heel veel ondernomen de laatste maand, een beetje relaxen in de stad is ook wel fijn. En me natuurlijk voorbereiden op mijn reis. Ik heb nu nog 2 weken stage, daarna blijf ik nog een week hier in het centrum van Auckland om vervolgens nog een weekje bij Will & Mieke te logeren. Van daaruit vlieg ik naar Brisbane (Australië) om daar 2 dagen later de trein naar Sydney (±1000km) te pakken. In Sydney zal ik ongeveer een weekje blijven en dan zit het er echt op! Mooie vooruitzichten dus, hele mooie vooruitzichten… :)

Foto’s: https://plus.google.com/photos/106456826353212139459/albums

  • 25 Juni 2012 - 09:06

    Herline:

    Ha die Kyll,

    Ik dacht al, waar blijven de verhalen van Kyll ? Ik had al bijna een bericht op je facebookpagina gezet.

    Wat stoer dat Skydiven, ik moet er eerlijk gezegd zelf niet aan denken (ik ga op de kermis al nergens meer in) maar ik vind het echt dapper dat je zulke dingen durft te doen. Ik kan me wel voorstellen dat je ouders in doodsangst hebben gezeten, want als je kind zoiets gaat doen dan denk je als ouder toch meteen aan de dingen die fout kunnen gaan.

    Je geniet wel echt van het leven, dat is goed te zien en dat is ook heel veel waard. Beter dingen doen en leren van de ervaring dan dingen niet doen en er achteraf spijt van krijgen dat je ze niet hebt gedaan. Je kunt de tijd niet terugdraaien en deze tijd nemen ze je nooit meer af !!!!!!!
    Wie heeft overigens die foto's gemaakt ? Ook stoer hoor, Skydiven en tegelijkertijd foto's maken, dat zal toch zeker wel een vrouw zijn geweest, want mannen kunnen toch niet Multi-Tasken ????? Dat filmpje wil ik ook wel een keertje zien.

    Als ik het goed begrijp moet je nog een paar dagen stage en dan ga je nog even vakantie vieren. Geniet ervan, en tegen de tijd dat je terug komt is het hier hopelijk ook een beetje beter weer, want op dit moment is het k-weer.

    Groetjes,
    Herline

  • 26 Juni 2012 - 20:00

    Mam:

    He Kyll,

    Inderdaad heel stoer dat skydiven. ik deed het je niet na, dat weet ik zeker. Je had het mij van te voren wel laten weten, dat je dat ging doen. Met n sms, letterlijk:

    "ik wou ff laten weten dat ik dit weekend ga skydive, of wel parachute springen. gelukkig met n instructeur !! maar dat jullie het weten".

    Dat was het,de schrik sloeg me om het hart. Maar ik was enigszins opgelucht dat er bij stond met instructeur haha.

    Maar alles is prima gegaan, en ik moet zeggen de foto's en ook het filmpje zijn prachtig.
    Je hebt er n geweldige prima tijd, fijn dat je er zo van kan genieten.

    Nog even en dan steken wij de vlag uit, want dan kom je naar huis !

    Nog n fijne weken, en tot snel op skype.

    Mam x

  • 29 Juni 2012 - 08:41

    Kelsey:

    Hellooo !

    Ik ben toch wel jaloers dat jij bent gaan skydiven zonder mij hoor! Maar ik ben blij dat je die instructuur die boven je hoog niet onder zeven kleuren hebt gescheten ;) haha.

    Over een paar weekjes is het dan zo ver en kom je ein-de-lijk naar huis toe. Ik ben eigenlijk het benieuwste naar hoe Diezel reageert! Ik zal trouwens vast mijn excuses aanbieden voor hoe ik er bij loop dan maar ik land 's nachts om 2 uur op Schiphol en het heeft geen zin om naar Nederweert te rijden en weer terug dus ik bivakeer daar met Roel de hele nacht op een bankje om jou vervolgens op te wachten -_- dus zoals ik al zei: alvast mijn excuses daar voor ;)

    Ik heb zo meteen weer een VGT toets op school. Deze keer de E. Ik ben erg benieuwd en hoop natuurlijk dat ik 'm haal net zoals D de vorige keer. Maar I'll keep you posted!

    Voel je je trouwens alweer wat beter? Hoorde van mam dat je ziek was..

    Nou; see you soon!

    X

  • 01 Juli 2012 - 13:03

    Roel:

    Ey Kyll,

    Dat skydive lijkt mij ook echt super vet! Al zou ik er nog wel een keer over na moeten denken om het te doen!
    Gewoon het gevoel dat je niets om je heen hebt en met een hoge snelheid de aarde nadert lijkt me zo raar!
    Dan zal het moment dat de parachute open gaat wel als een kleine opluchting voelen denk ik zo!

    Het zit er bijna voor je op! De tijd gaat toch wel echt snel en volgens mij heb je het goed naar je zin daar!

    Geniet er nog van de laatste weken en veel plezier in Australië!

    Roel

  • 01 Juli 2012 - 18:00

    Truus En Twan :

    hoi kyll, wat een ervaringen doe je daar op man volgens mji ben je nergens bang meer voor ,je doet het gewoon geweldig dit neemt jr niemand meer af.maar ook aan leuke dingen komt een end .geniet nog van je vrjietjid en doe miek en wil de groetjes vanons .en tot ziens in nederweert. groetjes van truus en twan

  • 01 Juli 2012 - 20:23

    Mientje:

    Hallo Kyll, Geweldig wat je nu bij wijze van vrijetijd besteding deed, nl skydive. Daardoor ben je ook daarmee weer ,n ervaring rijker , Iets kan ik er me erbij voorstellen omdat ik ooit ,n vlucht maakte via ,,skyglyding". Nog even genieten en dan tot gauw in Nederweert.

  • 04 Juli 2012 - 17:08

    Pap:

    He Kyll.

    Had er wel al aan gedacht dat je toch ging Skydive,ook al zei je van niet toen wij op bezoek waren.Maar dat was zeker om ons gerust te stellen,is je gelukt.Neem aan dat iedereen een pamper aan had,ha ha.

    Het zijn echt hele mooie foto's die jullie gemaakt hebben.Moet een beleving zijn geweest,vrije val richting aarde.En straks kun je nog altijd zeggen,gelukkig hebben wij de foto's nog.

    Ja ,ook ik ben al een beetje aan het aftellen,nog 26 dagen.Moet er niet teveel aan denken want dan gaat het nog langer duren.Hoe gaat Diezel straks reageren.Hij ligt nu wat te pitten op het gras.Hoor dat de vogels in zijn voederbak zitten te pikken,wat een waakhond zeg. Moet ik wakker maken als er inbrekers zijn,moet niet gekker worden he.

    Ga er de laatste weken maar eens goed van genieten.Dit neemt niemand je af en wij kunnen een beetje weten hoe fijn het daar is.Zou het zo weer over willen doen.Drie geweldige weken.

    Doe Wil en Mieke de groetjes van ons als je daar bent.

    De groetjes Kyll en wij zien ons weer op skype en daarna zeker op 30 juli live op Schiphol.

    Pap

  • 06 Juli 2012 - 07:51

    Kelsey:

    OMG Kyll, vers van de pers laat ik je via hier even weten dat ik VGT E heb gehaald :D !! Het huis is te klein, ik ben echt zoooo blij !

    TOT SNEL !

    X

  • 06 Juli 2012 - 08:03

    Mam En Pap:

    En wij zijn ook blij dat Kelsey haar VGT E gehaald heeft.

    Volgens Kelsey moeten wij dus gaan verbouwen.

    HET HUIS IS TE KLEIN, haha

  • 07 Juli 2012 - 18:48

    Wil Doensen:

    Hoi Kyll,

    Hartstikke vet dat skydiven. Als ik de kans krijg doe ik het ook eens.
    Als je terug bent in Nederland kom ik graag een keer de filmpjes bekijken en naar je persoonlijke verhalen luisteren.
    Kom veilig terug. Tot binnenkort.

    Groetjes,

    Wil

  • 10 Juli 2012 - 12:41

    Joyce:

    Haa Kyll,

    Zo weer un mooie update! Wat un gave foto's zeg, en wat mot det un ontzettendje ervaring zeen geweastj! Mich liektj ut vet mer ouch kei eng eigenlijk haha!

    Geniet nog mer van dien letste dagen, want ut zeen dur ongertussen nog mer un paar, veurdetse begins met reizen! Veul plezeer nog, en alvast succes met de reis richting hoes!!

    Xx Joyce

  • 12 Juli 2012 - 10:23

    Kelsey:

    Face the fact: Je bent weer bijna thuis! :D

  • 13 Juli 2012 - 08:16

    Mam:

    Je bent aan de terugreis begonnen, nog een week bij Mieke en Wil, daarna Australie, en dan gaan we jou 30 juli ophalen op Schiphol !! YES X

  • 13 Juli 2012 - 18:43

    Pap:

    He Kyll,

    ben net terug van het kamp met de kids dus heb ik een week geen contact met je gehad.

    Mam en Kelsey hebben mij op de hoogte gehouden.Hoop je vlug weer te zien op skype,tot snel dus. Doe Wil en Mieke de groetjes.

    Zorg goed voor jezelf en een fijne terugreis voor straks,nog 2 weekjes.

    Pap

  • 13 Juli 2012 - 19:47

    Harrie Kirkels:

    Hi Kyll, Indrukwekkend zo'n skydrive. Maar mij niet gezien. Heb hoogtevrees. Vreemd genoeg niet in een vliegtuig.
    Je stagetijd bedraagt plm. 6 maanden. Het zit er dus bijna op. Maar voor het weer hier hoef je je niet te haasten. Krijg er tranen van in mijn ogen. Twee weken geleden was ik in Toscane bij een temperatuur van 40 C. Nou dat hoeft ook weer niet. Bedankt voor de kaart. Zodra je op bezoek komt moet je me inderdaad verslag doen van de stage-ervaringen. Groeten en tot binnenkort.

  • 13 Juli 2012 - 20:31

    Mientje En Jan.:

    Hallo Kyll,
    Dank je wel voor de mooie kaart die we vanmiddag ontvingen . Kennelijk wonen in New-Zeeland ook goed ,,gemutste"mensen die best van grappenmaken houden . We zijn er blij mee, Je stage heb je met heel goede resultaten erop zitten ; dat is al heel wat .Nu nog ,n behouden thuisreis, Nog heel veel groeten en tot gauw in Nederweert.

  • 18 Juli 2012 - 08:57

    Pap:

    He Kyll,

    Je zit nu bij Wil en Mieke hebben wij gezien op Skype.Zal soms wel flink lachen zijn want deze hebben ook een hele gezonde humor.Ja en dan die namen die daar voorbij komen.Sjeng van Giene fik,Baand Pier,Appele Sjef,Kruus Pierre,die van Kets .Ja ,met ons Mam kunnen ze het daar over hebben want die kent ook iedereen. Ik moet vaak al zeggen, hier haak ik af want dan weet ik het niet meer. Ja Nel van Gabrieelle tien weet ik wel ,dat is mijn eigen Moeder haha, en Hein van de klump is mijn Vader. Maar dan moet ik ook echt afhaken.Kyll geniet er nog van en tot over een kleine anderhalve week.

    De groetjes en tot vlug

    Pap

  • 20 Juli 2012 - 23:22

    Rian:

    Kyll!!

    Ich stong vandaag op het werk en ineins bedacht ich mich dets dich volgens mich over zo'n 10 dagen terug in Nederland bis! Ich mot toegeave det ich dich stiekem waal 'n bitje gemistj heb en neet kin wachte dich te zeen en gezellig beej te kletsen! Wat 'n avonturen, wat 'n verhalen. Wat zulse verangertj zeen! De tieed is veurbeej gevloage, veur dich mer heej auch. Kin het mich nog als gisteren herinneren det dien afscheidsfeestje woar!

    Sky diven, kyll!! Wie super vet, echt... Super eng auch! (Heb deenk ich teveul Discovery en National Geograpigh gekeken woa die ongelukken gebeuren, dus fijn detse nog leafs!)
    Haaj de foto's van 't skydiven auch al gezeen en ich kom de film gear 'n kiertje kieke!

    Hieel veul plezeer nog dien leste dagen! Sydney, super leuk!

    Wetse Kyll,
    d'r is ein dink wat nemus dich aaf kin nemen en det is deze fantastische ervaring! Dich hes, wat ich op kin merken oet dien reisverslagen, alles gedoan watse woajs doan! Det hesse zeker goad gedoan!

    Leef maatje, tot snel!
    xxx knuffel!

  • 22 Juli 2012 - 10:36

    Jos:

    Hoi Kyll
    Skydiven kan wel leuk zijn maar ik sta toch liever met beide benen op de grond.
    Maar geweldig dat jij dit gedaan hebt.
    Heel veel plezier met de laatste weken daar,
    en dan hopen we je binnen kort gezond en wel weer terug te zien in Nederweert.

    Groeten ome Jos


  • 22 Juli 2012 - 22:05

    John:

    Haa Kyll,

    Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan om het een onvergetelijke reis te laten worden. Maar nu wordt het toch ook weer eens langzamerhand tijd om weer naar Nederweert te komen, haha ;) Weer eens een paar pilsjes drinken, nooit gek! Geniet nog even van je laatste weekje daar en dan zien we ons snel weer man!

    Kus

  • 28 Juli 2012 - 19:55

    May En John:

    Nog 2 nachten en dan, en dan, en dan, gaan wij jou ophalen op SCHIPHOL,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Down Under

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Ik ga maar weer eens op huis aan..

25 Juni 2012

Still alive

21 Mei 2012

Pap Mam & Kelsey

18 April 2012

Eastern

03 April 2012

St. Patricksday, family & Paihia

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 15222

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 30 Juli 2012

Down Under

Landen bezocht: