Ik ga maar weer eens op huis aan.. - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van kyll - WaarBenJij.nu Ik ga maar weer eens op huis aan.. - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van kyll - WaarBenJij.nu

Ik ga maar weer eens op huis aan..

Blijf op de hoogte en volg

29 Juli 2012 | Taiwan, Taipei

Het zit er op! Mijn stage en mijn vakantie, tijd om alles in te pakken en koers richting Nederweert te zetten.

Op vrijdag 6 juli was ik klaar met mijn stage, ik had een leuke afsluiting en ook nog eens een goede beoordeling. Niks om mij dus zorgen over te maken en dus ook niks meer wat mijn vakantie eventueel zou kunnen verpesten. Nadat ik klaar was ben ik nog een weekje in Auckland gebleven. Deze week heb ik niet veel gedaan, mijn tas inpakken en wat souvenirs kopen en verder veel uitrusten.

Op vrijdag 13 juli zat het er dan echt op, in Auckland althans. Toen ben ik richting Will en Mieke vertrokken. Hier kon ik nog een weekje blijven voordat ik naar Australië zou vliegen. Het was nog een heel gepongel om hier te komen. Ik kreeg namelijk bij lange na niet alles in mijn koffer.. Dus had ik van alles in plastic zakjes er los bij gedaan en dit maakte het niet erg handig om mee te reizen. Ik dacht slim te zijn door mijn winterjas aan te trekken en flink wat kleren aan te doen om zo ruimte in mijn koffer te besparen.. Het is dan wel winter in Nieuw-Zeeland maar dat betekend niet dat het koud is.. Het was nog een eindje lopen naar de bus (berg op…). Met als gevolg dat ik door mijn winterkleren en veel te zware koffers helemaal doordrenkt van het zweet hier aan kwam. Ja het begon lekker! Eenmaal aangekomen in Massey (hier wonen Will and Mieke) kon ik nog een keer berg op.. Ik meende echt dat ik kapot ging, zo zwaar was het. Toen ik eindelijk voor het huis stond stopte er een auto. Een vrouw vroeg of ze mij een lift kon geven, ze had namelijk medelijden met me. Heel aardig maar een beetje aan de late kant.
Het weekje bij Will en Mieke in huis was voorbij voordat ik er erg in had. Ik heb nog een beetje uit kunnen rusten en kunnen genieten van Mieke’s kookkunsten. Ja dat was even heel wat anders dan kant-en-klare spaghetti uit blik! Ik heb ondertussen ook nog een doosje met spulletjes op huis aan gestuurd. Het was maar 8,5kg maar kostte me toch 160Dollar (ongeveer 100Euro). Duur grapje dus. Ik was blij dat ik een weekje hier kon blijven. Dan hoefde ik me tenminste even helemaal geen zorgen te maken over wat dan ook. Will en Mieke, bedankt voor alles!

Brisbane
Voordat ik er erg in had begon het volgende stuk van mijn reis alweer, nu naar Brisbane in Australië. Ondanks dat ik al van alles naar huis had gestuurd paste het nog steeds niet in mijn koffer. Dus ik flink proppen totdat mijn koffer knapte.. één uurtje voordat ik de bus zou pakken. Even paniek dus, maar gelukkig had Mieke nog een koffer voor me die ik kon gebruiken. Hier heb ik toen snel alles ingedaan en ben toen naar de luchthaven vertrokken. Op weg naar de luchthaven kwam ik door de stad, het was wel een beetje vreemd dat het de laatste keer was dat ik in de stad kwam. Maar veel tijd had ik niet om hier bij stil te staan want het volgende probleem was er alweer. Op de luchthaven bij het inchecken van mijn koffer vertelde ze me dat het te zwaar was… Ik mocht 20kg en ik had er 30, oeps.. Dus ik beweren dat ik een uitzondering was en dat ik 30kg mocht xD! Gelukkig geloofden ze me haha, maar ik kreeg het wel even benauwd. In Brisbane heb ik lekker 2 daagjes wat sightseeing gedaan. Ik heb ook wat foto’s gemaakt (te zien via de link onderaan mijn verhaal). Echt veel tijd had ik hier niet, op maandagmorgen vertrok mijn trein naar Sydney namelijk al om 7.30u. Dat was al lekker op tijd, maar dat mocht ook wel want ik had een hele rit voor de boeg. De hele rit was 14uur en ja, dan heb je het wel gehad in de trein.. Het viel me eerlijk gezegd nog mee. Ik heb een beetje naar buiten zitten kijken (Australië is ook een mooi land en ietsjes minder dor dan ik verwacht had) en verder nog wat zitten slapen en muziek zitten luisteren en zo kreeg ik de tijd wel om.

Sydney
S’avonds rond een uur of 9 kwam ik aan in Sydney. Ik was kapot (van niks doen word je moe ja..) en had geen zin om uit te gaan zoeken hoe de bussen werkten dus heb ik even een taxi gepakt. Een duur grapje maar dat had ik er op dat moment wel voor over. Ik kwam met afstand in het beste hostel tot nu toe terecht. Het zag er allemaal pico bello uit! Maar ik ben vrijwel meteen in slaap gevallen. Deze week heb ik het ook nog even lekker rustig aan gedaan, maar ik heb toch maar eens wat ondernomen. Zo heb ik bijvoorbeeld een rondleiding gevolgd door het Opera gebouw (een van de meest bekende bouwwerken ter wereld, zie foto’s (ik moet er wel bij vertellen dat ik in het gebouw zelf helaas geen foto’s mocht maken)). Ik heb wat sightseeing gedaan in de stad, verder nog een bustour door de stad gemaakt langs alle gebouwen en parken en wat er verder te zien was. En ik ben ook nog een dagje naar de dierentuin geweest. Hier heb ik dan toch voor het eerst in mijn leven een koala gezien en een kangoeroe. De koala’s waren erg leuke beestjes! Helaas waren de kangoeroes de meest luie beesten die ik ook gezien heb.. Naja ik heb er wat foto’s van genomen en het ging om het idee haha! Op zaterdag was het dan weer tijd om naar huis gegaan. Niet dat ik het daar tijd voor vond maarja, het is mooi geweest de ‘knip’ is leeg en dus weer terug naar real life.

Taipei
’s Avonds om 22.10u ging mijn vliegtuig naar Taipei, het was dus een nachtvlucht. Niet dat ik veel heb kunnen slapen want vlak nadat we in de lucht zaten riep de piloot om dat we door een tropische storm zouden vliegen, dus erg veel Turbulentie. ’s Morgens rond een uur of 7 plaatselijke tijd kwam ik aan in Taiwan. Daar liep ik dan met mijn winterjas.. 35 graden en volle bak zon. Snel naar mijn kamertje, douchen en een dutje doen. Meevaller was dat voor mij dubbel was geboekt, door mezelf en door China Airlines, en deze laatst genoemde betaald voor alles! Dat is nog eens een meevaller ja! Ik zit nu op mijn kamertje te wachten op mijn roomservice. Ik denk dat ik dadelijk nog even ga zwemmen en dan vlieg ik vanavond weer verder op weg naar Bangkok en eindbestemming AMSTERDAM! En voor dat ik het weet ben ik weer thuis…

Foto’s: https://plus.google.com/photos/106456826353212139459/albums


  • 29 Juli 2012 - 11:41

    Mam:

    He jongen,

    Hebben je net gesproken op skype, toen zei je dat je nog n afsluitend verhaal had geplaatst.
    Veel wisten we natuurlijk al van het skype samen, maar weer geweldig om te lezen !
    En ook weer hele mooie foto's !!

    Kyll het was een erg lange reis, misschien niet zo voor jou omdat jij heel veel leuke dingen hebt gedaan, en zeer veel levenservaring hebt opgedaan in dit half jaar.
    Maar voor ons was het een hele tijd, we hebben je natuurlijk nog gezien in Nieuw Zeeland. Dat was voor ons ook een onvergetelijke tijd, echt geweldig hebben we het daar samen gehad met z'n viertjes.
    Maar thuis heb ik je zeker gemist,toch zal je nooit tegen houden als je zoiets wil ondernemen ! het is gewoon goed voor je ontwikkeling.
    Echt, je bent als jongen gegaan, maar je komt als een kerel terug !!

    Je hebt echt een enorme ontwikkeling door gemaakt, echt super !!

    Really well done !! ik ben super trots op jou !!!!

    Mam xxx




  • 29 Juli 2012 - 14:05

    Henk Bruijnaers:

    Hoi Kyll

    Mooi om te lezen wat mam hierboven schrijft.Dit is inderdaad toch een ervaring die niemand je meer af neemt. We hebben genoten van je verhalen en de positiviteit die dat altijd uitstraalde.Voorwaar ook geen verkeerd land om te verblijven.Hadden wij als [beginnende]ouderen die kans gehad maar ja ,dat was een andere tijd.Fijn dat je weer terug gaat naar huis waar ze je gemist hebben.Nu proberen de draad hier weer op te pakken.Maar dat zal vast lukken.
    Welkom thuis.

    Kenzo,Jaëla,Caro,Nick,Marilyn en Henk

  • 29 Juli 2012 - 17:52

    John:

    He Kyll,

    Mijn complimenten hoe je alles hebt weergegeven met veel boeiende verhalen en natuurlijk de prachtige foto's,of zoals jij het zegt,THE GOOD LIFE IN AUCKLAND.

    Wij gaan er straks samen een mooi boekwerk van maken en natuurlijk alles op dvd zetten zodat wij dit nog eens samen terug kunnen kijken.

    Verder wil ik langs deze weg al je volgers bedanken voor de leuke reacties !!!!!
    Ook Reinhoud ,van je stagebedrijf Printbox maar zeker ook Wil en Mieke waar je nog een week mocht blijven logeren zodat je relax aan je terugreis kon beginnen.

    Wij zien er naar uit om je Maandagmorgen op Schiphol op te halen.

    Dit nummer zal ik nooit meer vergeten, Flo Rida met Whistle.


    Tot over een paar uurtjes . Pap




  • 29 Juli 2012 - 18:42

    Ha Die Kyll:

    Wat leuk dat je nog een keer een verslag maakt van je avontuur.
    Het is mooi geweest, maar tijd om terug te gaan. Je moet maar denken aan hoe lekker je moeder kan koken, toch iets om naar uit te kijken, haha.
    En ons heb je natuurlijk ook vreselijk gemist, toch ??????? Ik hoef hier echt geen antwoord op te hebben.
    Een ding weet ik wel zeker en dat is dat je ouders en zus, je vreselijk gemist hebben en ontzettend blij zijn dat je zo meteen weer gezond en wel voet zet op Nederlandse bodem, met een hele bult levenservaring rijker.

    Doe me wel een plezier als je je verhalen straks vertelt aan mijn kinderen, doe dan alstjeblieft niet al te enthousiast. Al is het maar om je ouwe tante een plezier te doen !!!!!

    Kyll, nog een hele fijne reis gewenst en geniet nog even van de laatste `loodjes`.
    Rust maar goed uit als je terug bent, want dat zul je wel nodig hebben na zo´n lange reis.
    We hopen je snel weer te zien en je verhalen nog een keer van je persoonlijk te horen.

    Have a save trip !!!!!!!!!!

    Tot snel,

    Herline

  • 29 Juli 2012 - 22:13

    Hallo Kyll, :

    Jouw laatste boeiende verslag over de thuisreis hebben we met aandacht en ,n ingehouden glimlach gelezen, gekleed als in streng winters Nederland en zwaar bepakt schouwend in tropisch Australiè.!
    Wij nog een nachtje slapen en dan hopen we jou ook weer te ontmoeten in Nederweert.
    Goede reis verder . Gegroet van Mientje en Jan .

  • 10 Augustus 2012 - 11:22

    Kelsey:

    Alweer een dikke week thuis en vandaag dan ook nog eens jarig. Time flies again! Happy birthday :) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Down Under

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Ik ga maar weer eens op huis aan..

25 Juni 2012

Still alive

21 Mei 2012

Pap Mam & Kelsey

18 April 2012

Eastern

03 April 2012

St. Patricksday, family & Paihia

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 2018
Totaal aantal bezoekers 15222

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 30 Juli 2012

Down Under

Landen bezocht: