St. Patricksday, family & Paihia - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kyll - WaarBenJij.nu St. Patricksday, family & Paihia - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kyll - WaarBenJij.nu

St. Patricksday, family & Paihia

Door: kyll

Blijf op de hoogte en volg

03 April 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het duurde even maar hier is ie dan! een nieuw verslag!!

March 17
Carnaval heb ik dan gemist, maar ik heb een goeie vervanger gevonden; ‘Saint Patricksday’. Wat één dag!! Op 17 maart valt ieder jaar ‘Saint Patricksday’, het is een Iers feest wat in vrijwel alle voormalige Engelse koloniën gevierd wordt. Dus ook in Nieuw-Zeeland! Ik had geen idee wat ik er van mocht verwachten, voor mijn gevoel leek het een beetje op carnaval! En jawel hoor, met optocht en al!! Maar laat ik beginnen bij het begin! Op vrijdag hadden we eerst een pre-party, dit vond plaats ergens op de Northshore… Ik kon gelukkig met iemand meerijden en hoefde dus niet te zoeken! Het was een erg gezellig feestje (foto’s). ’t Mooie was dat iedereen in het groen gekleed ging. En net als met carnaval, als ik de kans krijg dan trek ik een rok aan xD! Nouja… een kilt is het eigenlijk. Na 3 jaar carnaval moest ik helaas dit jaar mijn kilt in de verkleedkist laten zitten, meende ik althans. Maar blijkbaar was het hier ook de gewoonte om er eentje aan te trekken op deze bijzonder dag! En zo een kans hoef je mij geen twee keer te geven haha! Ik ging dus goed verkleed op weg! Het feestje was erg gezellig en vervolgens ben ik met Willem blijven slapen ergens anders op de Northshore, anders moest ik ook weer dat hele stuk naar huis toe.

De volgende dag hebben we samen de bus gepakt terug naar de stad toe. Hier kwamen we helemaal vast te staan in het verkeer. Alles was namelijk afgesloten voor de parade! We zijn midden op de weg uitgestapt en hebben langs de parade afgelopen. Erg mooi om te zien! En die muziek! Geweldig (voor een dag)!! Op iedere straathoek was wel een doedelzak te horen en overal liep wel een mafkees rond in het groen! Na even een snelle douche zijn we met een groep terug gegaan naar de stad. De parade was afgelopen en het was tijd voor de Volvo Ocean reace. Die was heel toevallig hier in Auckland aan de gang. Dus na onze voormiddag besteed te hebben aan het kijken van bootjes was het tijd om een pilsje te gaan drinken! We zijn trouwens onderweg minstens 15 keer (dat ik gezien heb) gefotografeerd.. Er liepen namelijk een aantal chinezen rond die dit blijkbaar nog nooit hadden gezien, een stel mensen van top tot teen in het groen verkleed. De middag en avond hebben we gevuld met het drinken van bier en luistern naar Ierse muziek.. Alles werd in een Iers jasje geduwd. Zo was het niet meer ‘Born in the USA’ van Bruce Springsteen maar ‘Born in Ireland’. Of in plaats van Brown eyed girl van Jackson Brown, Green eyed girl en dan gezongen met een Iers accent, erg grappig. Voor de rest van het verhaal kan ik beter verwijzen naar de foto’s. Die spreken voor zich, al met al erg gezellig!

Na dit geweldig weekend was het weer tijd voor een ‘normaal’ rustig weekje stage. ’t Ging helaas wat anders dan ik hoopte.. Renee had namelijk een paar dagen vrij wat betekende dat ik weer met de bus mocht.. Met de auto is het ongeveer 10 minuten naar de stage als er weinig verkeer is.. met de bus is het ongeveer 50 minuten als er weinig verkeer is. Daarbij komt nog dat de bussen nooit op tijd rijden! Mijn bus zou om 8.30u moeten vertrekken, om 8.55 stond ik nog bij de bushalte. Dit is in 6 weken tijd nog steeds de enige tegenvaller. Maar gelukkig was dit maar een dag, de andere dag kon meeliften met Axel die met netjes voor de deur afdropte!


Weekendje Auckland & Family
Het weekend begon goed! Namelijk met een rugby wedstrijd! Als ik heel eerlijk moet zijn vond ik het stadion indrukwekkender dan het spel maar dat is slechts een detail :p. De wedstrijd was namelijk in Eden Park, dit is een stadion dat speciaal is gebouwd voor het wereldkampioenschap rugby wat hier vorig jaar was. En wat ze trouwens zelf ook nog gewonnen hebben. Het is nu al een tijdje geleden maar er hangen nog steeds overal vlaggen met ‘GO ALL BLACKS’, het valt een beetje te vergelijken met wat wij hebben met ‘Hup Holland Hup’, alleen dan net wat erger. Dat volk hier is echt helemaal gek van rugby, maar ik geef toch de voorkeur aan voetbal. Ik bedoel maar dat er meer gezelligheid is, er wordt meestal wel wat gezongen in het stadion en het publiek gaat flink tekeer, kortom er is altijd wel wat. Rugby is heel anders, het stadion is redelijk rustig en iedereen probeert het spelletje zo goed mogelijk te volgen. Maar voor mij waren het nog steeds een stel mannen die om een platte bal lagen te worstelen. Het was wel leuk om een keer te zien en ik kan het ook iedereen aanraden maar het is iets minder spannend dan het op het eerste gezicht lijkt. Het thuisteam verloor trouwens, dit was wel grappig. Ze stonden namelijk ruim voor; 25-19 maar in de laatste minuut scoorde de bezoekers uit Wellington nog even 7 punten.
Zaterdag was mijn balans dag, deze had ik ook wel even nodig.. al mijn kleren lagen verspreid over mijn vloer en mijn bed, mijn kast was gewoon leeg! Even een paar wasjes draaien dus.. (ja ik begin onderhand al expert te worden!!). Op zondag was het dan eindelijk zo ver!! Ik heb hier in Auckland familie wonen (nichtje van ons mam) en ik heb ze een bezoekje gebracht op zondag. Het was een hele reis om daar te komen! (met dat bussen systeem hier). Een kwartier wachten is de normaalste zaak van de wereld, ik was dus bang dat ik mijn aansluitng zou missen. Maar het hele openbaar vervoer heeft volgens mij een standaard vertraging van ongeveer 15 minuten, ik had dus een perfecte aansluiting. Hier aangekomen werd ik welkom geheten door Will, die zat lekker in de achtertuin van het weertje te genieten. Hij heeft me mee naar binnen genomen en hier heb ik ook nog kennis gemaakt met Miek. Het was weer eens wat anders om limburgs te kunnen praten in plaats van dat engels de hele tijd. Ik heb een erg gezellige middag gehad, met als hoogtepunt de kookkunsten van Miek. Ik heb erg lekker gegeten en zal zeker nog eens terug gaan!


Paihia
Afgelopen weekend ben ik naar Paihia geweest, ofwel bay of islands. Ik had er van tevoren al erg veel over gehoord! Het viel helaas een beetje tegen als ik iedereen z’n verhalen had moeten geloven. Maar zeker een mooi weekendje!

Op zaterdagmorgen mochten we ons al om half 8 verzamelen vooraan in de stad bij de haven, dat betekende dus op vrijdagavond op tijd naar bed! (niet echt) Ik weet niet hoe het kwam maar ik ben de hele dag een beetje brak geweest. We hebben eerst een Maori dorpje bezocht. Daarna nog een of andere best grote waterval (zie foto’s), maar hier heb ik het verhaal een beetje van gemist want ik was in slaap gevallen. Uiteindelijk kwamen we in de namiddag aan in Bay of Islands, hier hebben we wat op het strand gehangen want het was lekker weer en zijn we later na een kroegje gegaan. Uiteindelijk hebben we de BBQ nog aangestoken en nog wat pilsjes weggedronken.

Op zondag konden we het programma zelf een beetje invullen. Axel, Salem, Richard en ik kozen ervoor om te gaan kajakken. Het was mooi weer en erg rustig op de zee, totdat we halverwege waren. In de verte zag ik een regenbui aankomen en die kwam wel heel snel dichterbij met de nodige windstoten. Voordat we het wisten waren we meer bezig met de bood in evenwicht te houden dan ons af te vragen of we vandaag niet zouden gaan verbranden (wat wederom gebeurd is..). Het was gelukkig een korte maar wel hevige regenbui zoals je die hier in Nieuw-Zeeland wel vaker hebt. We zijn verder geroeid naar een eilandje (ja die waren er genoeg in bay of islands) en hier hebben we ’t ons gemakkelijk gemaakt met een flesje bier in het zonnetje! We hadden er niet echt rekening mee gehouden vanuit welke richting de wind kwam, we konden dus lekker tegen de wind in terug naar de kust. Hierna hebben we nog even in de jacuzzi gezeten en toen was het alweer tijd om terug naar Auckland te gaan. Terug in Auckland kwam ik tot de conclusie dat ik helemaal niets meer te eten in huis had en ik zou het toch wel fijn vinden als ik ’s ochtends een ontbijtje had. Dus ben ik nog even samen met Axel en Richard naar de supermarkt gereden. Axel wou eerst mij laten rijden maar dat leek me niet zo een goed plan, om voor de eerste keer links te rijden door het donker. Dat bewaar ik dus voor een andere keer, als het zover is dan krijgen jullie een uitgebreid verslag haha!

Hier onder staan de foto's van St. Patricks Day, ik heb nog niet de tijd gehad om Paihia te uploaden, dat hoop ik snel te doen!
Foto’s: https://plus.google.com/photos/106456826353212139459/albums

  • 03 April 2012 - 07:06

    Herline:

    Ha die Kyll,

    Zoals beloofd zou ik sneller reageren op je verhalen, bij deze !!!!!!!! Ik ben de eerste Kelsey !!!!!!!! haha...

    Wat is het toch weer geweldig om het allemaal te lezen wat je meemaakt.
    Roeien naar een eiland, ik bedoel maar !!! Wat moet dat een geweldig gevoel zijn om mee te maken. En dan die foto's met jullie allemaal in het groen, dat ziet er erg gezellig uit.

    Ook goed om te horen dat je al echt een huisman aan het worden bent, dat zal je moeder ook niet erg vinden.
    Het is wel te hopen dat je kleding de juiste kleur blijft houden (en natuurlijk de juiste maat). Tegen de tijd dat je terug komt heb je het helemaal onder de knie, maar voorlopig moet je daar nog niet aan denken. Eerst moet je nog een hele tijd genieten. En van dat autorijden, dat lijkt me al helemaal een opgave, daar moet ik niet aan denken, maar als ik zo lees wat je allemaal doet en durft is dit voor jou "peanuts". Blijf vooral genieten !!!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Pas op jezelf en groetjes,
    Herline

  • 03 April 2012 - 07:26

    Roel:

    Ey Kyll,

    Wat een indrukwekkende verhalen weer!

    Heb jij je telefoon/horloge eigenlijk wel goed staan aangezien er een standaard van 15 minuten vertraging is? Of is dat net als thuis dat de klok een aantal minuten verkeerd staat?

    Bij de bakkerij is het nog altijd rustig en ik heb vernomen van Jo dat er niemand meer word aangenomen voorlopig omdat de bakkers ons mee helpen snachts. Dus ik verwacht dat jij er bij gaat komen snachts als dat je terug komt!

    Je zegt in je verhaal dat je de voorkeur geeft aan voetbal maar daar zul je vast niet het voetbal van PSV mee bedoelen op het moment denk ik.. ik weet niet als je het nog volgt maar het is niet denderend in Eindhoven. Maar het is wel spannend in de Eredivisie!

    Nog veel plezier daar!

    Roel


  • 03 April 2012 - 20:01

    Pap:

    He Kyll,
    Wat gaaf zeg wat je allemaal doet,volgens mij kom je tijd tekort. Maar uh ,dit wil niet zeggen dat je langer mag blijven he. Mam kan misschien wel even de was komen doen,ja ja ,het moet niet gekker worden he,zou ze wel willen denk ik. Maar je hebt het daar goed voor elkaar lees en zie ik op de foto's,wie is dat ,,,,,,,,, Geniet er maar van en wij lezen het wel .Voor ons is het ook fijn om te horen en te zien dat het goed met je gaat. We zien elkaar weer op Skype ,tot dan jongen.

    Pap


  • 04 April 2012 - 17:56

    Mam:

    He Kyll,

    Dat schrijven heb je echt in de vingers zo te zien en te lezen. Wat weer n verhaal, was natuurlijk wel ff geleden dat je iets geschreven had, maar nu heb je wel echt iets te vertellen.

    Wat je allemaal mee maakt, echt super om te lezen. Wij weten dat je het daar heel erg naar je zin hebt. Wat was het ook alweer op de schaal van 1 tot 100, ergens 98 of zoiets zei je tegen mij. Nou ik geloof het meteen.

    Mooie foto's van St Patricks Day, heb je de carnaval toch niet hoeven te missen zo te zien ! Vertelde mij vandaag iemand op het werk, dat ze zelfs kleurstof bij het bier doen dat, dat ook groen is ! is dat zo, vraag ik mij af ?

    En dan die regelmatige uitstapjes met al je vrienden. Kan me voorstellen dat je al veel van het Noordereiland hebt gezien als wij straks komen. En dat je dan, samen met ons liever naar het Zuidereiland wil gaan.

    Dat wassen gaat je volgens mij heel goed af, kan je het thuis meteen overnemen als ik er niet ben haha !

    En als je gaat auto rijden, probeer het dan inderdaad maar eerst eens overdag. Lijkt me net zo veilig, dat links rijden is toch al ff wennen. Maar de versnelling zit evengoed op dezelfde plaats als hier, daar veranderd niets aan. Was wel heel verstandig van je, om dat niet meteen te doen !

    Nog heel veel plezier, en GENIET !

    X

  • 04 April 2012 - 21:02

    Sven:

    Zo te zien heb je het nog steeds goed naar je zin maat ;)

    We moeten nog steeds een keer skypen, heb je nog veel bij te praten haha !

    X

  • 06 April 2012 - 14:06

    Kelsey:

    He broertje!

    Wat een verhaal alweer zeg.. haha je houd ons wel bezig met al dat lezen zo! En mam, tja die staat volgens mij alleen maar doodsangsten uit haha. Ze heeft het nu alleen nog maar (oke dat valt wel mee) over de grotten waar je misschien naar toe gaat haha.
    Maar als ik dit verhaal zo lees dan valt het wel mee met gevaarlijke activiteiten. Alleen ja.. al die alcohol. Ben je al ingeschreven voor een nieuwe lever? Ik weet dat ik die in ieder geval wel HEEL dringend nodig had op het eind van mijn new york avontuurtje!

    Ik heb je mailtje trouwens gekregen en er ook op gereageerd (via mijn teleofon) maar ik weet niet of je die hebt gehad? Ik las in ieder geval dat je niet zo veel haar meer op je hoofd hebt. Maar persoonlijk vind ik je dat ook beter staan dan dat gekamde kapsel ;) haha. En die grotten, denk er goed over na want als je daar in paniek raakt dan ben je ver van huis, letterlijk & figuurlijk haha.

    Nou, over een paar weken dan komen wij al. Ongelofelijk hoe snel dat gaat zeg!! Ik heb er wel super veel zin in! Heb je al dingen gepland die we zeker moeten doen? Daar bedoel ik mee, jij & ik zonder de oudjes haha. Stappen heb ik al horen vallen van mam? Ik moet 't wel weten want daar moet ik mijn kledingkeuzes natuurlijk wel op afstellen :D

    Nou kleintje, tot snel! & ik hoop maandagmorgen (onze tijd) op skype te zijn om je dan eindelijk eens een keertje te kunnen spreken.. doordat we het beide zo druk hebben gaat de tijd erg snel maar 't contact tussen ons is toch wel bagger slecht. Hoe moet dat als je dadelijk weer thuis woont? Dan kunnen we niet meer tegen elkaars aanwezigheid ;) !

    Enjoyyy !

    x

  • 06 April 2012 - 14:09

    Kelsey:

    TROUWENS (!)

    Pap en mam zijn vandaag 33 jaar getrouwd.. ik neem ze vanavond mee uiteten. Waar naartoe weten ze nog niet, dat is een verassing :) maar ik hoop dat ze het lekker vinden wantja, ik besteed natuurlijk niet voor jan-piet-snot mijn maandsalaris aan hun haha.

    Too bad you won't be here to join us! :(

  • 07 April 2012 - 07:49

    Piet En Will:

    Hallo Kyll.

    Zover weg en toch zo makkelijk laten zien wat je allemaal doet en meemaakt. Een prachtige belevenis natuurlijk. Geniet er van maar dat lijkt ons jou wel te lukken.
    Misschien dat Edwin even bij jou kan aankomen. Die gaat volgende week voor 10 dagen naar Amerika met school. Ze hadden een prijs gewonnen voor het bouwen van een robot en mogen het nu tegen de Amerikanen gaan opnemen. Hij is dan al een flink stuk op weg, kunnen jullie samen een biertje drinken. Of doe je dat niet meer ?
    Nog heel veel plezier en de groeten van Angelle, Maurice en Edwin.

  • 09 April 2012 - 09:05

    Henk Bruijnaers:

    Hoi Kyll. Je hebt het wel naar je zin daar. Mooi hoe je alles beschrijft en we denken niet dat je Nederweert al mist.Pap,mam en Kelsey gaan binnenkort ook die kant op en dan is het gezin voor drie weken weer compleet.Maak er een fijne maar vooral leerzame tijd van. Groetjes vanuit het nu wat druilerige Nederweert. Kenzo & Caro & Marilyn & Henk

  • 09 April 2012 - 11:02

    De Lansjes:

    Vandaag 2de paasdag, hebben wij jou avonturen weer eens zitten bekijken. Leuk verhaal en prachtige foto's. Hier regent het en hebben wij dus reden genoeg voor een lekkere pyamadag!!!

    Geniet van alles wat op je pad komt, liefs ons

  • 09 April 2012 - 18:27

    Merijn En Esther:

    Hey Kyll!...
    Wat stoer; stage lopen in het buitenland!
    Is weer eens wat anders dan in Roermond...haha..
    Heel veel plezier daar en geniet van al het moois!

    groetjes,
    Merijn, Esther, Fenne en Jente

  • 11 April 2012 - 15:26

    Twan En Truus:

    hoi kyll wat een geweldige ervaring.en wat een mooi land is n z aan wat je schrjift en meemaakt allemaal.en aan de foto,s te zien verveel je je helemaal niet.tussemdoor nog even werken en de rest genieten maar groot gelijk heb je en dan nog over een paar weken allemaal weer samen.dat zal ongetwijveid een hele mooie tyd worden zo een rondtrek reis.verder wensen we jou nog alle goeds en groetjes vanaf de smisserstraat

  • 27 April 2012 - 09:47

    Rian:

    Hee Kyll!

    Wat kinse toch sjoeen schrieve! Erg leuk!
    Dich hes 't zoe te zeen waal noa diene zin doa, ich vroag Sven waal 's wie 't met dich gieet en dea zeij auch al van volgens mich blieftj Kyll doa woene! Haha det is dan weer neet te hopen mer echt super detse het zoe leuk hes!
    Genieet dr nog van maatje!

    Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Down Under

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Ik ga maar weer eens op huis aan..

25 Juni 2012

Still alive

21 Mei 2012

Pap Mam & Kelsey

18 April 2012

Eastern

03 April 2012

St. Patricksday, family & Paihia

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 15226

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 30 Juli 2012

Down Under

Landen bezocht: