Just another 5623 Miles to go (9048km) - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van kyll - WaarBenJij.nu Just another 5623 Miles to go (9048km) - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van kyll - WaarBenJij.nu

Just another 5623 Miles to go (9048km)

Door: kyll

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2012 | Taiwan, Taipei

Dat jullie nu dit bericht lezen betekent 3 dingen:
1. Ik ben levend aangekomen in Taipei (Taiwan)
2. Ik heb eindelijk internet gevonden..
3. Kelsey heeft mijn laptop niet kapot laten vallen op Schiphol

Eerste vlucht
Mijn reis is nu precies 22uur 27minuten en 55seconden bezig, ik ben dus gelukkig bijna halverwege (hoop ik). Pap, mam, Kelsey en ik zijn vanmorgen om ongeveer een uur of 9 naar Schiphol vertrokken. We hadden gelukkig geen last van files ofzo, dus ik was lekker op tijd voor mijn vlucht. Die trouwens ook mooi op tijd vertrok. Het afscheid van Pap, mam en Kelsey ging beter dan ik had verwacht. Maar toch is het gewoon een heel raar gevoel om hen een knuffel te geven met het idee dat dit het komende half jaar niet meer kan. Het eerste deel van de vlucht was meteen het langste stuk.. van 10uur en 45 min. Nou geen probleem voor mij want ik heb het geluk dat ik normaalgesproken overal in slaap val. Inderdaad… nu dus niet! Het lijkt een beetje een standaard gewoonte te worden dat er bij mij aan boord vrijwel altijd een krijsende baby zit. Ik heb dus mijn Ipod vol open gegooid en wat muziek geluisterd. Toen dat ging vervelen heb ik wat films gekeken (The Three Musketeers, 50/50 en Johnny English). Verder heb ik nog wat spelletjes gespeeld op zo’n klein tv’tje in de stoel voor me. En ik kan met trots vertellen dat 3 uur lang Tetris spelen zijn vruchten afwerpt. Ik heb me in de top 8 allertijde van het vliegtuig weten te knokken haha xD!! Ik kon trouwens lekker ruim zitten, we moesten met 2 man 3 stoelen delen dus ruimte genoeg! Helaas was dat wel een beetje een vreemd type.. Maar die sliep gelukkig aan een stuk door. Naja gelukkig, ik moest naar de WC en vind het echt vervelend om daar iemand even voor wakker te maken, maar ik kreeg hem niet wakker!! Dus heb ik op zo’n belletje geduwd dat de stewardess hem even bij bewustzijn heeft gebracht en ik mijn ding kon doen.

Thailand
En voordat ik het wist was ik in Bangkok. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik gewoon kon blijven zitten, maar ze moesten poetsen. Nadat ik mijn zooi bij elkaar had gepakt ben ik naar binnen gegaan op de luchthaven. Hier kreeg ik een Transit kaart van iemand die geen Engels sprak, die heeft me even uitgelegd hoe ik bij de andere Gate kon komen (Chic ha doi cha lalalala… uh pikachu??). Ja dat ging geweldig.. heb het voor de zekerheid toch nog maar even nagevraagd bij de informatiebalie. Toen ik hier op de luchthaven rondliep viel het me vooral op dat ik veruit de grootste was. Niet dat ik in Nederland echt records breek met mijn 1.85m, maar een carrière als profbasketballer in Thailand zit er dus nog altijd in xD. De mensen op de luchthaven waren trouwens allemaal heel vriendelijk, maar ik was veel te moe om even een rondje te lopen. Ik heb me dus een leeg bankje gezocht en ben daar even gaan zitten. Dat was wel fijn, even de voetjes omhoog en chille, natuurlijk niet gaan slapen! Anders had ik mijn vlucht gemist ben ik bang. Toen het weer tijd was om te gaan boarden voelde ik iets jeuken, toen ik goed keek zag ik dat er overal mieren kropen.. ik begreep ook meteen waarom ik alleen op dat bankje zat!

Tweede vlucht
Toen ik eenmaal weer veilig op mijn plaatsje in het vliegtuig zat kwam ik tot de conclusie dat ongeveer de helft van de passagiers in Bangkok was uitgestapt. Nog meer ruimte dus!! (Die enge kerel trouwens ook). Volgens mij ben ik tijdens het Taxiën in slaap gevallen want ik werd wakker gemaakt door een stewardess die vroeg of ik misschien iets wou eten. Eten krijg ik genoeg (mam maak je daar maar geen zorgen over), het is helaas wel zowat iedere keer hetzelfde. En omdat je de maaltijd van de tijdzone krijgt waarin jij je bevindt heb ik in de afgelopen 18 uur vliegen al 3 keer avondeten gekregen haha (Kip met rijst)!! De rest van deze vlucht heb ik nog wat geslapen. Ik wou eigenlijk mijn highscore met Tetris gaan verbeteren, maar slapen leek me een beter plan.

Taiwan
Toen ik eenmaal geland was werd het nog een hele zoektocht voor mij om bij de bus te komen. Deze luchthaven is echt een doolhof.. straks dan maar op tijd vertrekken. Ik heb een Wake Up Call staan om 21.00uur hier. En dan gaat mijn vlucht straks om 23.50uur, genoeg tijd dus. Ik vind het nu onderhand wel tijd worden voor een dutje. De kamer is trouwens prachtig en dan te bedenken dat het me niets heeft gekost haha. Nu even Skypen met het thuisfront!!

Wordt vervolgd

  • 09 Februari 2012 - 07:04

    Kelsey:

    Goodmorning sunshine!

    Je eerste berichtje uit verweggistan.. wat heb je opzich al veel meegemaakt haha. Dat met die mieren is normaal echt niet iets voor jou haha.

    Wij zijn gisteren nog wat gaan drinken bij Starbucks (waar ik alweer mijn tong heb verbrand) en toen op weg naar huis. Pap en mam konden het wel zonder tomtom (niet dus haha....) nog even een stukje verkeerd gereden en uiteindelijk eindelijk ons Diezeltje kunnen laten plassen. Die moest wel erg nodig na zo een lange dag!

    Gisteravond hebben we op google earth nog even naar je vlucht gezocht, blijkbaar kan dat. Maar er hangen ZO veel vliegtuigen in de lucht en geen één daarvan had jou vluchtnummer, heel vreemd! Dus als je even laat weten welk vluchtnummer je vandaag hebt kunnen we je misschien live zien vliegen over het scherm!
    We hebben trouwens ook even virtueel door Auckland gewandeld, het Empire bekeken waar je komt te zitten en de stad 'virtueel' verkent haha.

    Ik ga even snel wat ontbijten en dan op naar mijn eerste stagedag bij de Widdonck.

    Sleep tight!

    xx

  • 09 Februari 2012 - 07:53

    Herline:

    Ha die Kyll,

    Leuk om je eerste bericht te lezen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn geografische kennis even behoorlijk op de proef werd gesteld. Thailand en Taiwan ligt toch niet zo ver uit elkaar ?
    Ja, dat krijg je als je niet veel verder komt dan België en Duitsland, haha !!!!

    Ik geloof wel dat je lekker in je vel zit, als ik dit zo lees. Probeer nog maar lekker uit te rusten, voordat je straks daar "keihard" moet gaan werken. Ik wens je nog een voorspoedige reis en kijk uit naar je volgende verslagen van jouw grote avontuur. Ik had dit, heel erg lang geleden toen ik jouw leeftijd had, zeker niet gedurfd !!! Petje af.

    Pas goed op jezelf,
    Herline

  • 09 Februari 2012 - 11:44

    Rian:

    Maaaat!
    Wat 'n mooi verslag! Dea krijsende baby keumtj mich bekintj veur, zomer van 2008 in dien tentje, toen haajse 't doa auch al over haha. Hes al hieel wat meij gemaaktj leas ich, ich kin dr waal om lachen xD
    Welterusten en nog 'n fijne reis verder.
    Liefs x

  • 09 Februari 2012 - 12:10

    Sven:

    Hou je taai !
    Jou kennende is dit nog maar het begin van een fraai avontuur ;)

  • 09 Februari 2012 - 13:37

    Joyce:

    Ha Kyll!
    Hebs al heel wat dingen meijgemaaktj! Waal erg leuk om te leaze allemoal!

    Succes met dien volgendje vlucht!

    X

  • 09 Februari 2012 - 18:17

    Pap:

    He Kerel,
    Het eerste lange stuk zonder turbulentie is goed verlopen zei je vanmorgen op Skype.
    Dat laatste stuk gaat je ook lukken,wat een eind zeg,maar dat wist je.Misschien dat je nu wel kunt slapen. Was vanmorgen wel leuk om je op Skype te zien,je leek helemaal niet vermoeid.Diezel die overal gaat kijken omdat hij je stem hoort,het lijkt net of hij wat mist in huis. Zoekt het hele huis af maar meer dan spinnen zal hij de eerste maanden niet vinden,ha ha.Nu ik dit schrijf zit je weer richting Australie en ga je landen om 1.40 in Brisbane.Zo ik ga afsluiten en hoop dat je lekker kunt uitrusten.Fijne vlucht en tot straks.

    John.


  • 09 Februari 2012 - 19:01

    Mam:

    He Kyll, ff een reactie op je verhaal. Vanmorgen lukte mij dat niet want ik moest gaan werken. Was wel benieuwd naar wat je geschreven had, Kelsey was het aan t lezen en moest af en toe lachen met wat je mee had gemaakt. Is ook leuk wat je schrijft. Moet zeggen dat het je al aardig lukt met die verhalen. Je zag er vanmorgen op skype ( na zo'n lange vlucht) goed uit. Was blij dat ik je ff
    had gezien. Als je dit kan lezen ben je al in Brisbane of misschien in Nieuw Zeeland. Hoop snel weer van je te horen.

  • 09 Februari 2012 - 20:34

    Ellie:

    Kyll, je hebt schrijverstalent!
    Ik hoorde van mijn ouders dat je aan deze reis was begonnen. Hartstikke leuk om hier te kunnen lezen wat je meemaakt.
    Geniet ervan!
    Groet uit Frankrijk,
    Ellie

  • 09 Februari 2012 - 21:47

    Ilse:

    Hé die Kyll, het reizen gaat je erg goed af, fijn om je eerste berichten te lezen. Wel is het een raar idee dat je zover weg bent en ook nog helemaal alleen. Maar goed we weten dat je het kunt en dat je er veel van op zult steken.
    Ik kan alleen maar zeggen, ik vind het heel erg knap van je.

    Nou kerel hou je haaks en we blijven je volgen op je grote avontuur.

    Pas goed op jezelf!

    Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Down Under

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Ik ga maar weer eens op huis aan..

25 Juni 2012

Still alive

21 Mei 2012

Pap Mam & Kelsey

18 April 2012

Eastern

03 April 2012

St. Patricksday, family & Paihia

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 15233

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 30 Juli 2012

Down Under

Landen bezocht: