My new home :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kyll - WaarBenJij.nu My new home :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kyll - WaarBenJij.nu

My new home :)

Door: kyll

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Taiwan
Na een heerlijk dutje in het Airport hotel van Taiwan, heb ik een douche genomen in een wel net zo geweldige douche. Hier heb ik me de tijd voor genomen want het was net of ik onder een waterval stond, helemaal geweldig! Ik had nu toch niemand die op de deur ging slaan en zich af vroeg of ik in slaap ben gevallen (pap of mam haha). Ik was redelijk vroeg wakker dus heb ik de tv nog even aangezet. Hier was een basketbalwedstrijd op, van de NY Knicks. De wedstrijd was niet echt geweldig, de reclame blokken daarentegen. De reclame hier is een beetje, maar dan ook maar een heel klein beetje ‘over de top’. Daarna ben ik weer terug gegaan naar de luchthaven van Taipei voor mijn volgende vlucht. Bestemming: Brisbane, Australië.

Brisbane
Ik hoopte dat ik vrijwel alleen zou zitten in het vliegtuig, nou helaas. Het vliegtuig zat helemaal vol!! En ik was volgens mij de enige niet-Aziaat haha. Ik heb deze vlucht vrijwel helemaal kunnen slapen, ik was en ben nog steeds kaputtt. Het nadeel was echter dat ik met de nodige nekklachten wakker werd. Maar zelfs die konden mijn humeur niet verpesten! Ik kwam namelijk in Brisbane aan en ik wist niet wat ik zag.. DE ZON!! Ja iets waar jullie in Nederland jaloers op kunnen zijn :). Het was gewoon bijna 30 Graden toen ik daar arriveerde en dan liep ik daar in mijn trui en lange broek.. Het was de bedoeling dat ik hier mijn volgende vlucht naar Auckland zou pakken, dit ging helaas niet helemaal goed. Mijn ticket werd namelijk geweigerd, ja daar stond ik dan in mijn trui. Ik stond gelukkig wel op de lijst dus hebben ze mij na de nodige moeite een nieuw ticket uitgeprint en ik kon weer verder!

Nieuw-Zeeland
Dit laatste stuk van de vlucht ging voor mijn gevoel ook het snelste, niet gek als jij je bedenkt dat dit ook het kortste stuk was haha. Ik heb nog even geprobeerd mijn tetris score te verbeteren maar dat is helaas niet gelukt.. Maar nu het mooiste!! Nieuw-Zeeland :). Mijn vlucht landde om half 7, en om 7 uur stond ik al met mijn koffer buiten. Dit is buitengewoon snel, vooral voor dit land. Het was niet druk en ik zag er gelukkig niet verdacht genoeg uit om me mijn kleren uit te laten doen. Al had ik die trui geen probleem gevonden, want ook hier is het 24 Graden. Op de luchthaven werd ik opgehaald door een man (waar ik helaas de naam van ben vergeten, volgens mij was het Bryan). Ik raakte met hem aan de praat en op een gegeven moment vroeg hij mij of ik een kleine rondleiding wou door Auckland. Dus ik zeg; Natuurlijk!! Zo gezegd zo gedaan, ik heb nu al een mooi stukje van de stad gezien! Er zijn erg veel gezellig cafeetjes etc.
Toen ik incheckte bij mijn appartementen complex concludeerde ik dat ze me weg hebben geduwd op de 17e etage, dat was een kleine tegenvaller. Toen ik het internet eenmaal had aangesloten heb ik nog ff met pap en mam geskypet. Internet is erg duur hier.. 10 dollar (dikke 6 euro (volgens mij)) voor maar 1GB. Dat schiet dus niet echt op, even kijken of ik het ergens anders voordeliger kan vinden. Ik heb ondertussen ook nog even kennis gemaakt met mijn kamergenoot, zijn naam is Cédric en hij komt uit Zwitserland. Ik ga nu maar eens mijn spulletjes uitladen en dan duik ik bed in. Ik ben echt helemaal kapot..

  • 10 Februari 2012 - 09:44

    Kelsey:

    Eindelijk ben je er! Wat een reis zeg haha ik moet er niet aan denken. Dan had ik toch niet te klagen met mijn 8 uurtjes vliegen naar NY!

    Jammer dat ze je hebben weggeduwd op de 17e etage. Mam heeft je toch altijd geleerd dat je je moet laten horen als je 't er niet mee eens bent? ;)

    Hoe dan ook, ik zit op 't moment bij een of andere werkconferentie in Tilburg. Had maar wat graag met je willen ruilen zeg!

    Ik ga maar weer eens een poging tot opletten doen en Kyll; enjoy!!!

    X

    ps. misschien is er een cafe in de buurt me wifi? morgen maar eens op onderzoek zou ik zeggen!

  • 10 Februari 2012 - 13:33

    Mam:

    He Kyll wat alweer n mooi verhaal. Van dat ticket had je vanmorgen niet verteld haha. Maar je ziet wel alles komt goed, als mensen je maar willen helpen. En wat die etage betreft ik hoop voor je dat er n lift is, anders train je wel erg veel ! Maar je kan, zoals Kelsey al zegt altijd vragen voor n ander appartement. Lees ook dat je al kennis hebt gemaakt met je kamergenoot. Maar nu maar eens eerst uitrusten en dan de stad maar eens verkennen. We gaan nu met Diezel n stuk wandelen, want het zonnetje schijnt, maar is wel koud. Geen 24 gr zoals bij jou !!
    X

  • 10 Februari 2012 - 15:53

    Carry:

    Hoi Kyll.
    Nou wat 'n reis. Als je dit leest heb je waarschijnlijk al een flinke dut gedaan dus kun je er weer met alle energie op uit om de omgeving te verkennen. Hopelijk is je kamergenoot een gezellige gozer en heb je een hele fijne tijd daar, die 17e verdieping heeft natuurlijk ook zo z'n voordelen, je kijkt overal bovenuit.Als het op je stageplek nu ook nog is wat je er van verwacht kan het voor jou daar "Down Under" niet meer stuk
    Groetjes en we volgen je.
    De Bruijntjes van de Jasmijnstraat

  • 10 Februari 2012 - 22:45

    Coach X:

    Hey Kyll; goed aangekomen dus! top. de eerste obstakels zijn genomen, het avontuur is begonnen. Keep the stories coming; leuk om te lezen!

    cheers mate,

    X

  • 11 Februari 2012 - 16:16

    John:

    Zoe det waas een reis. Bin benouwdj noa de volgendje verhalen, zal uch volgen en genietj ervan!

    Groetjes oet det iewig saaie Budschop.

  • 11 Februari 2012 - 18:13

    Oma :

    Oma wenst je een hele fijne tijd in Auckland toe en vindt het heel knap dat je dit doet. Ich kwoam vreuger nog neet over de ziep (afvoer sloot) want dan mos ik al terug naar hoes.Now vlegen ze de hiele werreld over. De wasstraat blijft altijd voor je open ,dag en nacht. Je hoeft dus niet van tevoren te bellen want ze staat altijd voor je klaar.

    Groetjes,Oma

  • 12 Februari 2012 - 12:12

    Ha Die Kyll:

    Ik kan me voorstellen dat je echt helemaal kapot bent. Het is ook niet niks, zo'n lange reis en dan helemaal alleen zo ver van huis. Maar je moet maar zo denken: jouw kamergenoot uit Zwitserland zit in hetzelfde schuitje, en misschien hou je daar al je eerste bijzondere vriendschap aan over, waarop je later "als je oud bent zoals wij" met veel plezier op terug kunt kijken. En denk maar eens aan de verhalen over je avonturen daar, die je later aan je eigen kinderen en nog later aan je kleinkinderen kunt vertellen. Maar alle gekheid op een stokje, geniet er nu van en wat later komt is van later zorg !!!!!!

    Zorg dat je je heel snel aanpast aan de temperatuur daar, dus lange broek en trui lozen en zomerkleren aan, en ga ervan genieten.

    Herline

  • 13 Februari 2012 - 09:44

    Ton En Tonny:

    hoi kiwi
    een leuk verslag. Die zon is klote he.
    Gelukkig hebben wij hier regen, kou en mist. Lang leve Nederland. Maak er een fijne stage van. Tot het volgende verslag.

  • 14 Februari 2012 - 00:19

    Ilse:

    Ha die Kyll, valt het je ook een beetje mee, daar in je nieuwe omgeving. Volgens jullie mam heb je wel goed schik en kun je je weg goed vinden. We hadden ook niet anders verwacht!!
    Maar goed ook heb ik of wij hebben nog een nieuwetje voor je. Ga er maar eens voor zitten, want je zult het wel niet geloven, maar op zaterdag 22 september a.s. dan gaan Marcel en ik trouwen en een feestje bouwen. Gelukkig ben je dan al terug en kun je dit feestje gezellig met ons vieren.

    Nou Kyll we blijven je volgen op je avontuur, maak er wat gezelligs van.

    Groetjes,

    Ilse & Marcel, Rick en Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Down Under

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Ik ga maar weer eens op huis aan..

25 Juni 2012

Still alive

21 Mei 2012

Pap Mam & Kelsey

18 April 2012

Eastern

03 April 2012

St. Patricksday, family & Paihia

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 15236

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 30 Juli 2012

Down Under

Landen bezocht: