Zweet - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kyll - WaarBenJij.nu Zweet - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kyll - WaarBenJij.nu

Zweet

Door: kyll

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ja jullie lezen het goed, ZWEET. En niet zo een beetje. Het is hier namelijk erg warm.. De temperatuur valt nog wel overheen te komen (26Graden) maar de luchtvochtigheid die doet ‘t ‘m. Het is hier hartje zomer en dan is het toch een behoorlijke omschakeling voor mij.

Auckland
Auckland = Geweldig! (beter kan ik het niet uitleggen)
Maar om toch een poging te wagen: De stad heeft gewoon alles wat jij je maar wensen kan. En dan in alle opzichten.
Je kan het vergelijken met:
Barcelona (Spanje) qua temperatuur
New York (USA) qua bouw en inrichting
Lloret de Mar (Spanje) uitgaansgelegenheden
Cancun (Mexico) gemoedelijkheid, vriendelijkheid van mensen
Singapore zo schoon
San Francisco (USA) Zo heuvelachtig

Zaterdag
Mijn eerste nachtje heb ik heerlijk geslapen. Ik ben rond 12 uur in slaap gevallen en stond rond half 10 op. Volgens mij kan ik dus wel redelijk wennen aan deze tijdzone (+12uur). Ik heb toen even snel ontbeten en vervolgens hoorde ik mijn andere kamergenoot zijn kamer verlaten. Hij heet Thai en komt uit Japan. Hij vroeg of ik met hem mee ging de stad in want hij moest nog wat dingetjes hebben. Dit kwam mij eigenlijk wel goed uit want ik kende nog geen weg en ik had van alles nodig. Zo gezegd zo gedaan, mijn eerste indruk van Auckland was zoals ik hierboven al beschreven heb: GEWELDIG! Daarom raad ik ook iedereen ten zeerste aan om mij te komen opzoeken!! Ben alleen bang dat dit buiten het budget valt van de meeste van jullie.
Zaterdagavond was mijn eerste stapavond hier in Auckland. Het op stap gaan zit iets anders in elkaar dan in Nederland. Het begint ietsjes eerder en het is ook ietsjes duurder. Het is maar goed dat ze hier een andere valuta hebben, anders had ik niet zoveel bier gekocht van €4,50 ’t stuk. Ik ben samen gegaan met Renee, de andere jonge die stage gaat lopen bij Printbox, en zijn vriendin. Verder heb ik op stap nog wat mensen ontmoet. Het was een gezellige avond! Zelfs zo gezellig dat ik zondag met mijn eerste kater hier wakker ben geworden haha. Naja kater: lam, duff en een beetje koppijn.

First Day!
Mijn weekendje was voorbij en het echte werk ging beginnen. Ik ging samen met Renee op maandagmorgen op weg naar Printbox. We hadden geen idee waar het was dus vroeg ik de buschauffeur of hij even wilde aangeven als we op Carbin Road waren. Ok, geen probleem. Dus wij zitten in de bus; op een gegeven moment zegt de buschauffeur dat we er zijn. Ok mooi, maar het mooiste was dat hij gewoon verder ging zonder te stoppen xD. Ik dacht dat het wel duidelijk genoeg was dat we er hier uit moesten maar blijkbaar moesten we nog op dat knopje duwen. Naja dan maar een halte verder en een stukje terug lopen. Toen we arriveerde bij printbox werden we aan het personeel voorgesteld en kregen we een kleine rondleiding door het bedrijf. Ook heeft Reynout ons duidelijk gemaakt wat van ons verwacht wordt tijdens deze stageperiode. Verder kregen we nog een map waar we doorheen moesten werken om het systeem te leren kennen. En toen zat onze eerste dag er alweer op!
Terug in de stad ben ik nog even naar de winkel gegaan om wat boodschappen te doen. Daarna wou ik even gaan sporten.. maar met je blote voeten op een lopende band rennen is niet echt een aanrader. Ik moet maar eens kijken of ik een stel renschoenen koop of dat ik leer leven met het feit dat ik moddervet terug kom! Daarna ben ik mijn bedje ingedoken, mijn nog altijd meest favoriete activeit: slapen :).

Valentine’s day
Helaas, geen mooi romantisch liefdesverhaal dit jaar.. het begon gewoon met stage. Tijdens stage gingen we verder waar we maandag waren opgehouden, met de introductie van het bedrijf. Het was voor mij maar een kort dagje, want om 2 uur moest ik alweer de bus pakken naar the North Shore. Zeg maar het noordelijk deel van Auckland. Auckland is een erg grote stad, het heeft me daarom ook 2 uur gekost. En ik zeg eerlijk, van Amsterdam naar Auckland is gemakkelijker dan van Mount Wellington naar Takapuna (dat zijn we suburbs hier). Het bussensysteem is gewoon weg een grote chaos. Er zijn 4 verschillende busmaatschappijen en alles rijdt maar wat door elkaar. En de gemiddelde bus komt hier zo’n 15 minuten te laat, op tijd vertrekken dus!! Ik moest naar Takapuna omdat ik nog een Oriëntatie gesprek had met de mensen van Intern NZ (zij hebben hier de stage voor mij geregeld). Maar het was nog een hele onderneming voor ik hier eindelijk was, ik was veel te vroeg uitgestapt met het gevolg dat ik erg ver moest lopen (3km door een brandende zon). En nee dat doe ik NIET voor mijn plezier. Maar uiteindelijk heb ik hier even mijn nieuwe simkaart opgehaald en ben ik terug naar de stad gegaan waar ik nog even wat boodschappen heb gedaan. Toen snel douchen en weer terug de stad in. In de haven hadden we met alle stagiaires een etentje. Helaas geen Valentijn voor mij dit jaar, maar wel weer een erg gezellige avond! Misschien heb ik volgend jaar wat meer geluk haha :p!

  • 15 Februari 2012 - 10:15

    Marilijn:

    Hey die Kyll

    Zo te lezen heb je je al aardig gesetteld daar in Auckland. Zoals je het beschreven hebt heeft het alles wat iemand zich maar wensen kan en je hebt gelijk het ligt inderdaad niet in ons budjet om je te komen opzoeken. Misschien in de toekomst........

    En heb je je renschoenen al gevonden? Want moddervet thuis komen dat is natuurlijk niet de bedoeling.

    Nou Kyll heel veel succes daar in het verre Auckland.
    Maar dat zal vast lukken geniet ervan want time flies when you're having fun.

    Het is leuk om je verhaaltjes te lezen.

    Heel veel groetjes ui het koude Nederweert.

    Henk Kenzo Caro en Marilijn

  • 15 Februari 2012 - 18:12

    Mam:

    He Kyll
    Wat weer n verhaal zeg, veel weet ik natuurlijk al van onze skype gesprekjes, maar evengoed leuk om te lezen. Je hebt t mooi verwoord hoe mooi Auckland is. En wie weet, wie je nog komt opzoeken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit !

    Zoals ik lees is het bussen erger dan met Veolia ! Dacht jij dat het hier al ooit erg was haha.

    En die warmte geniet ervan, denk niet dat je met ons in het druilige Nederland wil ruilen !

    En wie weet wat Valentijn 2013 voor je in petto heeft.
    Geniet van je leventje daar.

    X

  • 15 Februari 2012 - 19:12

    Tom En Natalie:

    Hey,
    Fijn dat het je bevalt!
    Maar als je 3 km loopt hoef jij je tog geen zorgen te maken om je lijn... :O
    Dat moet tom misschien wel doen ;)
    Succes met je stage.. Wordt tijd dat je eens gaat werken na al die rondleidingen:P

    Groetjes

  • 15 Februari 2012 - 20:16

    Herline:

    Ha die Kyll,

    Inderdaad, wie maakt zich nou druk om te sporten. Met die hitte kun je veel beter lopen, dan blijf je mooi op gewicht. Niet dat jij daar erg veel moeite voor moet doen !!!!
    Wat fijn om te lezen dat je het nu al zo goed naar je zin hebt, houden zo. En dat openbaar vervoer, dat went allemaal.

    Ik hoop dat je snel eens wat foto's maakt zodat wij ook een beetje kunnen meegenieten van dat mooie weer, al is het dan van een afstand.
    Bij ons is het inmiddels weer miezerig weer, dan heb ik toch liever dat het een beetje vriest of dat het zonnetje lekker schijnt. Maar helaas, op beiden zullen we weer een tijdje moeten wachten. Je hoort het wel, geniet van dat mooie weer daar en neem dat zweten dan maar op de koop toe. En zit het even niet meer dan denk je maar aan ons, arme zieltjes, met onze paraplu's. Dat zal dan een hele troost zijn.

    Hou je taai !!!

    Herline

  • 15 Februari 2012 - 21:18

    Kelsey:

    Wat een verhaal weer! Ik had het vanmorgen al gelezen maar omdat ik naar stage moest had ik geen tijd om te reageren.

    Mam heeft t over onze skype gesprekjes maar ik heb je eigenlijk nog niet gezien of gesproken! Jammer.. Misschien binnenkort.

    Leuk dat je in ieder geval zo veel te vertellen hebt. Ik was vandaag met pap aan 't werk op de widdonck carnavalsmiddag en ze draaiden "I'm sexy and I know it" moesten we toch weer even aan jou denken haha.

    Ik ben wel jaloers dat je zo lekker weer hebt! En die tornado? Daar vertel je niets over haha. Jammer dat je die niet hebt gezien!

    En wat betreft die liefde en 't moddervet worden, dat komt wel goed. Jij en moddervet? Dat wil ik wel eens zien!!

    Enjoy your thursday! Ik ga (eindelijk) maar eens lekker slapen :) morgen weer een dagje widdonck!

    X

    Ps. Nog bedankt voor t helpen met de toets. Danzij jou heb ik een 7.7! :)

  • 16 Februari 2012 - 16:09

    Harrie Kirkels:

    De reis- en recente verslagen gelezen. Goed aangekomen en een eerste stage-ervaring. Het begin is er. Tja heet. Hadden we daar hier maar wat van. Geen Valentine. Ok. Niet meteen achter de chicks aan he. Het is de bedoeling dat er gewerkt wordt. Ik blijf je met belangstelling volgen. Succes.

  • 17 Februari 2012 - 12:45

    Pap:

    He Kyll,leuk om je verhalen weer te lezen. Zie er dingetjes van mezelf in terug. Ietsjes eerder op stap,ietsjes duurder maar ook ietsjes meer hoofdpijn lees ik,dus ook ietsjes teveel gedronken denk ik,weet er alles van, ha ha. Dat op die lopende band sporten lijkt mij leuk,hoef ik tenminste niet meer zo'n
    eind achter je aan te rennen,weet je nog.(pap ik wacht wel bij de auto op je???)Heb je boodschap aan Oma overgebracht,ben voor je door de wasstraat gegaan,ze was er blij mee. Ben nog steeds aan het opdrogen,ha ha.Vanmorgen met je grote vriend Diezel gaan wandelen. Vorige week liep hij nog over het ijs,nu ging hij tot aan zijn nek onder water .Weet hij wat vriezen en dooien is,nu wel. Kyll blijf ons op de hoogte houden over je avonturen en verdere belevenissen. Groetjes en tot SKYPE.
    Pap

  • 19 Februari 2012 - 16:48

    Kristel:

    Hi Kyll!

    Jij zit nu lekker in het warme Auckland, dus ben ik maar naar Nederweert gekomen om je plekje op te vullen met het carnavallen ;) haha. Maar zo te lezen heb jij het uitgaansleven daar al helemaal ontdekt, so you're not missing out on anything. Heel erg veel plezier nog daar down under, en succes met je stage. Ben benieuwd naar nog meer verhalen :D

    Groetjes, Kristel

  • 21 Februari 2012 - 15:35

    Dyon:

    Hey,

    Zo te zien beleef je er al veel. Leuk ook om het te lezen. Bevalt het bedrijf goed?

    Nog veel plezier en geniet van de zon zou ik zeggen.

  • 23 Februari 2012 - 19:30

    Kelsey:

    Geniet van je weekendje weg !! x

  • 23 Februari 2012 - 20:32

    Roel:

    Ey Kyll,

    Klinkt goed allemaal! En dat lopen doet je goed door die brandende zon, dan hoef je niet op de loopband maar zorg wel voor genoeg water anders ga je nog tegen de vlakte en dat kun je natuurlijk niet gebruiken.

    PSV heeft net gewonnen met 4-1. Natuurlijk moesten ze weer eerst een penalty krijgen en heeft er iemand van de tegenstander een rode kaart gekregen. Anders kunnen ze het niet winnen hehexD grapje he. Ik heb niks gezien maar aan het gejuich(van je vader) uit de serre te horen was het een goede wedstrijd.

    Ik hoorde toen straks dat je een weekendje weg gaat.
    Heel veel plezier!

    Ik ga maar eens naar bed want moet om 5 uur beginnen met werken.

    Ik zie je nieuwe bericht tegemoet over je weekend!

    Roel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Down Under

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Ik ga maar weer eens op huis aan..

25 Juni 2012

Still alive

21 Mei 2012

Pap Mam & Kelsey

18 April 2012

Eastern

03 April 2012

St. Patricksday, family & Paihia

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 15232

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 30 Juli 2012

Down Under

Landen bezocht: