2nd week + first trip - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kyll - WaarBenJij.nu 2nd week + first trip - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van kyll - WaarBenJij.nu

2nd week + first trip

Door: kyll

Blijf op de hoogte en volg

27 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Weekend
Op veel vezoek ben ik op zaterdag de stad in gegaan om eens wat kiekjes te schieten voor het thuisfront (link onderaan de pagina). En dit verliep niet geheel zonder kleerscheuren. Nouja, kleerscheuren... met mijn kleren was niks mis mee.. mijn huid daarentegen. Ik ben behoorlijk verbrand.. en toen ik 's avonds mijn shirt uittrok had ik nog een mooie afdruk daarvan. Ze hadden me al gewaarschuwd voor de hoge UV-straling maar natuurlijk ging ik naar buiten met de instelling; 'dat zal wel meevallen'. Nou niet dus.. Ik moest dus even iets vinden om enigszins bij te kleuren. Gelukkig had ik al snel de mogelijkheid toen ik op zondag werd meegevraagd naar het strand. We zijn naar een leuk strandje hier in de buurt gegaan, Mission Bay heet het volgens mij. Ik heb daar mijn handdoekje uitgegooid en ben verder gegaan met verbranden, heerlijk... Nee het was wel leuk op het strand! Ik moet gewoon nog erg aan de zon wennen hier. Ik ben als enige niet het water in geweest en maar goed, want daarna had iedereen jeuk xD. Volgens mij zit er hier gewoon meer zout in ofzo.. En daarna zijn we lekker gaan Mexicanen in de haven! En ‘s avonds zijn we nog naar de bios geweest, hier hebben we de film 'This means war' gezien. Het was wel een leuke film! En hierna ben ik lekker mijn bedje ingedoken! Al met al toch best een vermoeiend weekend.

Wasje draaien
Het probleem een beetje van mijn volle weekend programma was dat ik geen tijd had om bijvoorbeeld mijn was te draaien.. En aangezien dit mijn eerste keer was wou ik er een beetje de tijd voor nemen. Maar alles komt goed :D! dus ook het draaien van mijn was. Hier ben ik op maandag maar eens mee begonnen.. Ik stond voor een gigantisch rek met wel 25 verschillende soorten wasmiddelen, genoeg keuze dus. Mijn keus viel op de goedkoopste! Ja natuurlijk moet ik ook een beetje op de centjes letten haha :p. Eenmaal terug bij het appartement kreeg ik een heldere ingeving om het etiket van het wasmiddel eens te lezen. En jawel hoor.. het bestond bijna alleen maar uit bleek. En ik was nog net (was)ervaren genoeg om me te realiseren dat dit niet zo heel goed is voor mijn zwarte kleren.. Dus ik weer terug en speciaal wasmiddel gehaald voor zwarte was! Toen ik weer mijn appartementje binnenliep realiseerde ik me dat ik nu nog steeds niks had voor mijn gekleurde was.. en jawel hoor, weer terug naar de winkel. Voordat ik mijn eerste wasje had gedraaid was ik al 3 keer naar de winkel geweest om wasmiddel te halen. Je kan er nu veel van zeggen maar ik was in ieder geval wel goed voorbereid :)! Mijn eerste was heb ik veilig aangepakt, ik heb alleen mijn nieuwe (witte) handdoeken gedaan, probleem was alleen dat vervolgens mij hele kamer onder de witte pluisjes zat..

Food
Eten blijft voor mij een probleem.. ik zit nu ruim 2 weken hier en ik heb nog niet gekookt.. Beetje zinloos om langer in de keuken te staan het eten te maken dan daadwerkelijk aan het eten te zijn. Maar ik ben bang dat ik er toch aan moet geloven binnenkort. Ik denk dat ik teveel zal aankomen als ik dit vol hou voor het komende half jaar;
McDonalds Monday
Taco Tuesday
Wendy's Wednesday
Thirsty Thursday (vooral veel bier)
Fried Friday (alles wat gefrituurd is)
Subway Saterday
Sick Sunday (dan geeft je maag het op en eet je alleen brood)

First weekend trip > Coromandel !!
Mijn eerste weekendtrip :D!!! Ik had geen idee wat ik ervan moest verwachten. Ik ging voor het eerst in 2 weken de stad uit. Voordat ik naar Nieuw-Zeeland ben vertrokken had ik al van veel mensen gehoord dat de natuur erg mooi was hier, maar ik ben niet echt een natuurliefhebber. Niet dat ik er helemaal niks om geef maar normaal gesproken heb ik andere hobby’s.
Op zaterdagmorgen vertrokken we met een groep van zo’n 20/25 man verdeeld over 5 auto’s richting Coromandel. Zoals ik al zei, de eerste keer dat ik de stad uit ging. Het duurde niet lang voordat er niks meer van de stad te zien was en we heuvel op heuvel af gingen. Nieuw-Zeeland is erg groen en het heeft echt een geweldig landschap! Het deed me een beetje denken aan het zuiden van Duitsland en er stond een heerlijk zonnetje. Maar het mooie verschil tussen hier en Duitsland is dat er hier geen Duitsers zijn (haha). Na een autorit van een paar uurtjes kwamen we aan bij Cathedral Cove, dit is een gang/grot die gemaakt is door de zee en hierdoor 2 (paradijs) strandjes met elkaar verbindt. Dit waren echt de mooiste strandjes die ik tot nu toe heb gezien! Echt mooi! (Onderaan de pagina staat de link). Eerlijk gezegd heb ik de meeste foto’s niet zelf gemaakt, ik zag namelijk iedereen de hele dag foto’s maken dus liet ik lekker het fototoestel in mijn tas en genoot van het zonnetje. Nadat we het hier wel gezien hadden zijn we naar Hot Water Beach vertrokken. Dit was een ander strand en op de een of andere manier was het hier zo, dat als je een gat groef dan kwam het zeewater vanuit de grond omhoog en dit was ongelofelijk warm! Lekker chillen in een zelfgemaakt jacuzzi dus! De golven hier waren trouwens ook erg hoog (zie foto’s), dus mooi om een keer te gaan surfen. Maar daar wacht ik nog maar even een paar weken mee. Ik heb een heel verlanglijstje namelijk dat ik nog wil afwerken haha. ’s Avonds zijn we naar onze hostel vertrokken en hebben hier gebarbecued en zijn nog op stap gegaan. Ik kan eerlijk zeggen dat ik genoeg op had! Dus ik maakte me ook een beetje zorgen voor de volgende morgen, want om 8u zouden we er al uit moeten. We waren trouwens (iets) gaan drinken in een lokaal cafeetje hier waar een live bandje optrad. Het was een erg geslaagde eerste dag!
De tweede dag begon om 8 uur, gelukkig zonder kater! Volgens mij was het katervrij bier! Misschien een goed idee om zoiets in Nederland op de markt te brengen. Na een snel ontbijtje zijn we de auto ingevlogen om vervolgens te gaan kajakken. Dit was voor mij de eerste keer dat ik ging kajakken op open zee. De zon stond aan de hemel en in de verste verte was geen wolkje te bekennen, weer een dagje lekker verbranden dus!! Dit viel achteraf gelukkig wel mee. Het waren 2-persoonskajakken, ik had in een dronken bui al met Chris de avond van tevoren afgesproken met hem een kajak te pakken. Ik heb hem ook beloofd een keer te gaan stappen in Groningen (hij komt uit Groningen). Dat wordt dus ook nog een hele reis haha, maar ik denk niet dat ik daar ooit een verslag van zal maken. Maar even terug naar het kajakken! Ik mocht voorin zitten en dan zou hij achterin zitten en sturen, dit ging niet heel goed.. Maar hoe dan ook we hebben een mooi dagje op zee gehad! We zijn eerst een flink stuk over de zee gegaan en toen zijn we bij een strandje aangemeerd. Hier hebben we even uitgerust en wat gezwommen en daarna zijn we weer terug gegaan. Het was nog redelijk vroeg, te vroeg om naar huis te gaan. Iemand vroeg of we nog zin hadden om te gaan snorkelen en daar ben ik natuurlijk altijd voor in! Heb helaas weinig vis gezien.. mijn bril besloeg namelijk de hele tijd en mijn pijpje liep vol met water, maar wat ik kon zien was mooi! Helaas moesten we ook weer op huis aan :(.. En ik had en net zo goed naar mijn zin! Wit strandje, heerlijk zonnetje en lekkere golfjes.. ja ik kon daar nog wel een paar dagen blijven hangen! Maar het mooiste van al is toch echt wel; daar liggen te genieten en me realiseren dat jullie allemaal in de kou zitten!! Dat maakt het zoveel beter haha, jullie zouden eens moeten weten! (sorry maar dat moest ik even zeggen). In de late namiddag zijn we huiswaarts gegaan. Opnieuw door dit o zo mooie landschap! Ik zei al eerder, ik ben geen natuurliefhebber maar hier kan ik gewoon echt van genieten. Ik zie mezelf hier wel wonen.. Maaaar dat komt misschien later haha! Daarom kan ik ook iedereen aanraden om deze kant op te komen, niet speciaal om mij op te zoeken (wat natuurlijk wel fijn zou zijn). Maar ook om zelf eens hiervan te genieten!
PS ik heb nog niet alle foto’s op onderstaande link, dus ben je ook geïnteresseerd in de rest hou het dan even in de gaten (dezelfde link).

UPDATE!(28-02-12) Foto’s; https://plus.google.com/photos/106456826353212139459/albums

  • 27 Februari 2012 - 14:16

    Herline:

    Ha, die Kyll.

    Wat een enorm verslag zeg en wat een mooie foto's. Je was ons gezeur over die foto's zeker wel een beetje zat.

    Ik kan me voorstellen dat, ook al hou je niet van de natuur, je je daar als een vis in het water voelt. Zon, zee en strand, wat wil je nog meer !!!! Moet je eigenlijk ook nog werken ?
    Djailey stond ook al verlekkerd naar de foto's te kijken en zei dat ze dat ook wel zou willen, dus ik hou mijn hart vast. Ik denk dat ik haar maar geen foto's meer laat zien want ze zou eens op een idee kunnen komen !!!!!

    Gelukkig is het hier niet meer zo koud, dat maakt de pijn wat minder. Maar als ik die foto's zie dan begin ik zo langzamerhand uit te kijken naar de lente.
    Ik gun het je allemaal van harte.
    Geniet maar lekker van de zon, eet niet te veel fastfood, begin langzamerhand met 'gezond' koken, werk een beetje aan je conditie (surfen), geniet van de natuur (snorkelen), drink niet teveel biertjes en van dat wassen dat leer je vanzelf. Dat is ook fijn voor je moeder om te weten dat je dat als je "over een hééééééle lange tijd" terug komt, ook helemaal zelf kunt doen, hahaha.

    Pas op jezelf.

    Herline

  • 27 Februari 2012 - 14:52

    Mam:

    Ben er maar n's ff voor gaan zitten zo'n lang verhaal Wow ! Je hebt je draai daar al aardig gevonden. Doet me goed !! En de was als ik dat zo hoor kan ik dat straks prima aan jou overlaten. Heb je toch naar me geluisterd die keren dat ik in de kelder de was aan t strijken was, en jij muziek aan het draaien was. Dacht af en toe dat je me niet hoorde , maar als dat zo lees is het wel tot je door gedrongen haha. En dan dat super weekend dat je gehad hebt. is toch wel wat anders dan wandelen in de Ospelse Peel. Niet dat je niet verder weg bent geweest, maar inderdaad je interesse's lagen wel ergens anders dan het landschap. Maar ja zoals ze zeggen, als je ouder word veranderen ook je intresse's. En pils kennen ze daar ook ! Net als lekker BBQ. Je hebt mooie foto's ( laten maken) maakt niet uit hoor, sta je er tenminste zelf ook op ! Krijg er ook zin in als ik dat zo zie ! Maar geniet, geniet, geniet dit is waarschijnlijk once in a lifetime !
    X

  • 27 Februari 2012 - 22:55

    Thieu Bruijnaers:

    hoi kyll
    fijn te horen dat je het goed naar je zin hebt daar,dan zal de tijd wel erg snel gaan.voordat je het weet ben je weer terug hier in het koude kikkerlandje. het lijkt wel vakantie inplaats van stage, geniet er lekker van in het warme new zeeland

  • 28 Februari 2012 - 08:38

    Meike Janssen:

    Hi Kyll
    Geweldig dat je die trip gedaan hebt.!
    Wij zijn er ook geweest;nl.Hotwater beach &Whitiangi lunch gehad aan de waterfrond daar heel gezellig,ook de caves gedaan.Als je graag wil snorkelen ga dan naar Leigh toe nl.
    Goat Island niet zo ver van Auckl.Heel mooi!! Tot weer 'ns Miek!!Als je naar ons toe komt stuur dan even a mailtje
    Bekijk 't maar!!! Miek & Will


  • 28 Februari 2012 - 10:11

    Hennie En Jac:

    Hee Kyll,

    Fijn om je verhalen te lezen, en wat een mooie fotos. Zo te zien heb je het daar supergezellig! Geniet er maar van, maar dat doe je al dat is wel te zien. Joris is vanmorgen ook aangekomen in San Francisco,voor een half jaartje "vakantie",en afstuderen natuurlijk tussendoor, haha.
    Maar het is jullie van harte gegund natuurlijk.
    Kyll, nog een hele fijne tijd en maak er wat van!
    Groetjes

  • 28 Februari 2012 - 19:50

    Pap:

    He Kerel van me,mis toch regelmatig een gilletje in ons huis van, Mam,waar ligt dit ,Mam waar ligt dat. Kleren zullen je straks wel allemaal te klein zijn,te heet gewassen,te dik geworden en te veel gedronken en veel te weinig gesport ,ha ha. En dan Diezel die weer toe is aan een nieuwe basketbal,maar ja je hebt er toch genoeg,ha ha. Maar zo te horen gaat het je allemaal goed af.Wat weer een belevenissen zeg ,leuke verhalen.Je laat ook heel duidelijk op Skype zien dat je het prima naar de zin hebt.Doet ons ook goed om je zo te zien.En dan de foto's ,deze zien er al geweldig uit laat staan hoe het daar in werkelijkheid is. Mischien, Mischien Misschien, ja wie weet !!!!!!!!!!!!! Moet toch geweldig zijn om daar een half jaar van te mogen genieten. Doe dit vooral en ga zoveel mogelijk mee met de uitstapjes die er komen.Tot SKYPS ,kunnen wij weer lekker bijpraten.
    Groetjes,Diezel,Pap,en Snowie.

  • 01 Maart 2012 - 19:54

    Oma En John:

    Ben vanmiddag bij Oma geweest waar ik de tuin heb gespit en daarna nog lekker met Oma heb zitten te kletsen over de reizen van haar kleinkinderen.Ze is erg trots op hun dat ze dit allemaal durven te ondernemen. Zaterdag gaat ze naar een Diamanten bruiloft van haar zus Fien en Harrij De Wit die een feest hebben in Cafe Zaal Centraal in de kerkstraat.
    Afgesproken dat ik je reisverslagen PRINT wat ze ook heel graag wil zodat ze kan lezen over je belevenissen in het verre Nieuw Zeeland. Ik moet je vooral de groetjes van haar doen en je nog een hele fijne tijd toewensen,bij deze.

  • 03 Maart 2012 - 16:07

    Mientje:

    Hoi Kyll!

    Wat fijn dat je het zo leuk hebt.
    Ik vind het wel jammer dat ik niet mee kan met pap en mam en Kelsey naar Nieuw Zeeland.
    Ik had best kunnen komen om te poetsen en lekker te koken! Toch?

    Ik heb dit allemaal aan Kelsey verteld bij de bakkerij en zij zou dit voor mij op jouw site plaatsen.

    Ik hoop dat je nog een leuke tijd hebt in Nieuw Zeeland. Let goed op jezelf!

    Groetjes Mientje

  • 04 Maart 2012 - 10:45

    Kelsey:

    Oh Kyll! Ik zie nu dat ik zelf nog helemaal niet heb gereageerd op dit bericht. Dat terwijl ik dat wel voor Mientje heb gedaan haha. Maar dat komt misschien omdat ik wel met je gemaild heb... tja, moet toch een smoesje verzinnen ;)

    Ik vind 't echt super om te lezen hoe goed jij het daar naar je zin hebt. Maarja dat kan ik natuurlijk niet standaard in ieder bericht blijven zeggen.

    Gelukkig hebben pap, mam & ik onze vlucht ook geboekt! Ik kan echt niet wachten om die kant op te komen. Ik ben benieuwd wat je ons allemaal wilt laten zien en waar we allemaal naar toe gaan. Die vlucht kijk ik wel een beetje tegenop zeg, zo ver en zooo lang. Heb je nog tips hoe we die tijd het beste kunnen spenderen? :)

    Je foto's zijn trouwens echt amazing! Is het met picasa niet meer gelukt? Dan kan je foto's ook nog zo bewerken dat de effecten nóg mooier uitkomen.

    Anyways, hou je nog een zakcentje over voor NY? We komen daar samen wel aan uit joh ;) everything's gonna be allright!

    SEE YOU SOON!

    Kus!

  • 04 Maart 2012 - 13:58

    Jos En Carrie:

    Hoi Kyll
    Wat fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Ook weer een leuk verhaal over wat je allemaal weer meegemaakt hebt.
    Is het niet raar dat ze aan de verkeerde kant van de weg rijden ,en het stuur aan de andere kant hebben zitten en de rotonde aan de andere kant oprijden.
    Heb je zelf al auto gereden ?
    Wat is de natuur daar mooi als we de foto's bekijken.
    Geniet van alles , we kijken uit naar je volgende verslag.
    Groeten Jos Carrie en de rest

  • 05 Maart 2012 - 20:42

    John:

    Kyll,

    Word echt met de keer jaloerser als ik je berichten zie op je pagina! Klinkt allemaal echt helemaal te gek. Wel mooi dat je het daar zo naar je zin hebt. En hier begint de temperatuur in Nederland ook weer een beetje te stijgen (even om je niet al te blij te laten) De lente is coming! :)

    Naja ik hou je pagina in de gaten!

    P.S. Blijf je de NBA wel een beetje volgen? Is echt gaaf! Go NY go NY go!

    Greets

  • 06 Maart 2012 - 09:16

    Diezel:

    "Woef, waf, woef woef, waf waf, woef, waf waf..."

    tja, ik geloof dat hij je mist!

  • 08 Maart 2012 - 20:19

    Jet Van Horik:

    Hoi Kyll,

    Wat ontzettend leuk om je via deze site te kunnen volgen en wat een prachtige foto's. We zijn jaloers!
    Deze reis is een ervaring waar je je hele leven met veel plezier op terug zult kijken. Wat een ervaringen doe jij op. Geniet ervan!

    Groetjes, Mario, Jet,
    Tom, Natalie, Koen, Danique, Myrthe en Juul

  • 11 Maart 2012 - 09:25

    May En John :

    He Kyll,
    Kelsey zei vanmorgen dat er op facebook foto's van je stonden waar je aan het raften bent. Mam en ik kijken maar wij konden je eerst niet vinden.Wat bleek,toen wij met de muis over het scherm gingen kwamen wij er achter dat jullie uit de boot waren gevallen en dat er achter een tak nog een klein stukje van iemand te zien was .Dat bleek jij te zijn.Kop boven water houden he kerel,tot straks op skype .


  • 26 Mei 2012 - 16:42

    Dokan :

    He Kyll,ik heb samen met je Vader de foto's gekeken,het is daar heel erg mooi. Ik hoop dat jullie het samen leuk hebben gehad.

    Groetjes Dokan

  • 22 Juni 2012 - 11:18

    Rian:

    McDonalds Monday
    Taco Tuesday
    Wendy's Wednesday
    Thirsty Thursday (vooral veel bier)
    Fried Friday (alles wat gefrituurd is)
    Subway Saterday
    Sick Sunday (dan geeft je maag het op en eet je alleen brood)

    Haha het is toch niet te hopen!
    Ben erover aan het denken volgend jaar als ik naar China ga met school door te reizen naar Australie of Nieuw Zeeland..! Als ik je verhalen lees over de natuur.. en de foto's.. pfff wauw!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Down Under

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

Ik ga maar weer eens op huis aan..

25 Juni 2012

Still alive

21 Mei 2012

Pap Mam & Kelsey

18 April 2012

Eastern

03 April 2012

St. Patricksday, family & Paihia

Actief sinds 21 Nov. 2011
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 15231

Voorgaande reizen:

08 Februari 2012 - 30 Juli 2012

Down Under

Landen bezocht: